API Group podsumowuje udane targi Labelexpo Europe 2017
2 Oct 2017 13:44

Światowa premiera udoskonalonej folii do tłoczenia na zimno TA+; promocja publikacji API Trends Folio i pakietu usług API Holonique Boutique; prezentacje zastosowań produktów ze swojego bogatego portfolio; liczne wizyty klientów z całego świata, reprezentujących drukarnie, agencje reklamowe, firmy produkujące i przetwarzające opakowania oraz etykiety – to najkrótsze podsumowanie obecności API Group na tegorocznych targach Labelexpo Europe.

Dla tego brytyjskiego producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych wystawa w Brukseli – podobnie jak siostrzane imprezy z serii Labelexpo w Ameryce Północnej i Azji – to najważniejsza okazja do spotkania z klientami, reprezentującymi branżę produkcji wąskowstęgowej.

Światowa premiera folii TA+

Tegoroczne targi Labelexpo Europe stały się miejscem oficjalnego debiutu rynkowego folii TA+, przeznaczonej do tłoczenia na zimno. Jest to udoskonalona wersja produktu, jaki pojawił się w ofercie API Group przed czterema laty. Jak zapewnia firma, jest to najbardziej zaawansowana folia z jej oferty, dedykowana temu segmentowi rynkowemu. „Folia TA była przez nas systematycznie udoskonalana, wraz z rosnącymi potrzebami klientów” – przyznaje Andy Kerr, specjalista ds. międzynarodowego wsparcia technicznego w API Foils Ltd. „(...) W tym roku postanowiliśmy wprowadzić do sprzedaży jej kolejną wersję o nazwie TA+. Poprawie uległo w niej szereg parametrów, m.in. tych dotyczących jej zadrukowywania i lepszego przylegania do niej farby”. Produkt ten umożliwia dokładne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, charakteryzuje się też odpowiednią drukownością. Skierowany jest do producentów i przetwórców etykiet na środki higieny osobistej, napoje (w tym wino, piwo i alkohole wysokoprocentowe) czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych.

Zastosowania materiałów API w praktyce: prezentacja na stoisku

Stoisko API Group obfitowało w liczne próbki prac wykonanych z udziałem folii i laminatów API. Można tam było także zobaczyć kompletne rozwiązania, jakie zrealizowano dzięki doradztwu specjalistów z firmy – zastosowane w nich efekty specjalne pozwoliły markom takim jak Tattinger czy SnowFox odnieść oczekiwany przez ich właścicieli sukces rynkowy. Za ich wdrożenie odpowiadał zespół kierowany przez Davida Petersa – Creative Development Managera w API Group, który od dwóch lat służy swoim bogatym doświadczeniem przy tworzeniu, rozwijaniu, udoskonalaniu i implementacji projektów opakowań i etykiet dla marek z różnych branż.

Na stoisku – poza wspomnianymi opakowaniami m.in. na wysokoprocentowe trunki – były też obecne projekty wykonane dla producentów wysokiej jakości kosmetyków czy środków higieny osobistej. W każdym przypadku – również dzięki zaangażowaniu firmy API – udało się w nich połączyć indywidualne, dostosowane do potrzeb klienta projekty etykiet bądź opakowań, wysokiej jakości materiały (także pozwalające osiągnąć efekty specjalne) oraz zaawansowane techniki poligraficzne.

Oprócz prezentacji folii i gotowych projektów, na stoisku promowane były najnowsze rozwiązania w zakresie sztancowania, oferowane przez kolejnego partnera technologicznego API – firmę Arden Engraving. Zwiedzający mogli zobaczyć tu m.in. rotacyjny wykrojnik do folii etykietowej, zaprojektowany z myślą o maszynie Gallus EM280.

API Trends Folio, Holonique Boutique i „Przyszłość opakowań”

API Group to jednak nie tylko produkcja materiałów i tworzenie rozwiązań technologicznych, ale też bogate spektrum dodatkowych publikacji, raportów, działań badawczo-rozwojowych oraz usług dedykowanych klientom firmy. Targi Labelexpo Europe były okazją do ich przedstawienia szerokiemu gremium zwiedzających z całego świata.

Na stoisku była m.in. dostępna ostatnia edycja raportu „Przyszłość opakowań” (przygotowanego przez redakcję The Times), uwzględniająca dostarczone przez API informacje, pozwalające lepiej zrozumieć decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów na podstawie doznań wzrokowych. Bazowały one na przeprowadzonych niedawno na amerykańskim uniwersytecie Clemsona badaniach, wykorzystujących technikę tzw. „eye-tracking”.

Publikacja zawierała też szczegółowe informacje na temat najnowszych rozwiązań holograficznych z oferty API. „Jesteśmy dumni z faktu znalezienia się w tym prestiżowym raporcie – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy API Group – i możliwości podzielenia się naszą wiedzą na temat projektowania opakowań i ich oddziaływania na konsumentów. Właściciele marek wciąż poszukują nowych sposobów na dotarcie do swoich klientów z właściwym przekazem marketingowym. Zaawansowana technologia w zakresie produkcji folii, laminatów czy materiałów holograficznych może być tu bardzo pomocna”.

Na stoisku API Group była też promowana inna publikacja skierowana do specjalistów zajmujących się projektowaniem opakowań – API Trends Folio. Jest to swego rodzaju przewodnik po trendach rynkowych, przygotowany przez zespół kierowany przez Davida Petersa. Jego odbiorcami są przede wszystkim projektanci i twórcy opakowań, a także właściciele marek oraz przedstawiciele firm realizujących powstające projekty.

Warto dodać, że w październiku br. na rynku pojawi się 2. edycja API Trends Folio, uwzględniająca tendencje rynkowe, jakie będą obowiązywały w latach 2018-2019.

Firma API promowała również pakiet usług znanych pod nazwą Holonique Boutique, obejmujących doradztwo we wdrażaniu zaawansowanych technologii holograficznych.

„Dziękujemy wszystkim klientom, także z Polski, którzy odwiedzili nasze stoisko. Mamy nadzieję, że wizyta na nim stała się okazją nie tylko do porozmawiania o najnowszych rozwiązaniach technologicznych i materiałach znajdujących zastosowanie przy produkcji opakowań i etykiet, ale też swego rodzaju inspiracją do niebanalnych, wykraczających poza standardy działań. Kolejne okazje do spotkania z API już niebawem – za kilka dni w Monako odbędą się targi Luxe Pack, na których zadebiutuje 2. edycja API Trends Folio. Z kolei polscy klienci będą mogli wysłuchać informacji na temat sponsorowanych przez API badań na temat zachowań konsumentów podczas październikowej konferencji dedykowanej etykietom samoprzylepnym, organizowanej w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Zapraszamy zatem do spotkań z nami i do bezpośredniego kontaktu z naszym lokalnym oddziałem” – podsumowuje Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska.

Źródło: API