Emsur Poland: 20 lat na rynku opakowań giętkich
11 May 2018 13:43

Rosnąca koncentracja konsumentów na wygodzie i zrównoważonym stylu życia przyczyniła się w ostatnich latach do wyjątkowo szybkiego rozwoju opakowań giętkich, oferujących wysoką barierowość oraz wydłużoną przydatność towarów do spożycia. Rynek opakowań giętkich do 2020 roku będzie miał wartość 248 bilionów USD, co oznacza, że jest to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w ostatnim dziesięcioleciu.

Od 20 lat takie opakowania zarówno na rynki zagraniczne, jak i rynek lokalny dostarcza fabryka Emsur Poland z Józefowa, która obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia. 

Trendy na rynku opakowań giętkich

W szczególnie szybkim tempie segment producentów żywności podbijają opakowania typu pouch, doskonale nadające się do pakowania małych porcji żywności. Popyt na nie wynika ze względów społecznych takich jak coraz większa liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, spadająca dzietność oraz życie „w biegu”.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku i zmiany zachodzące w zachowaniach konsumentów potrzebne są produkty dopasowane do szybkiego stylu życia ludzi. Opakowania oferowane przez firmę Emsur umożliwiają wielokrotne zamykanie oraz spożycie produktu poza domem, co jest znaczącym ułatwieniem dla konsumenta. Oczywiście, kwestie estetyczne opakowania oraz wszelkiego rodzaju innowacje mające na celu zaangażowanie i interakcje z konsumentem czynią produkt atrakcyjniejszym.

Inną z tendencji coraz bardziej widocznych w sektorze opakowań jest również ekologia, która ma wpływ na stosowanie materiałów przyjaznych dla środowiska; coraz większą popularnością cieszą się np. materiały biodegradowalne takie jak PLA. Zużywanie mniejszej ilości surowców poprzez downgauging jest również jednym ze sposobów ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz redukcji kosztów. 

Zwiększająca się świadomość konsumentów i chęć poznania jeszcze lepiej kupowanych produktów sprawiły, że klient może sprawdzić zawartość bez otwierania opakowania. Transparentne folie z barierą chroniącą przed promieniami UV są często wykorzystywanym materiałem, który chroni produkt jednocześnie pokazując jego zawartość. 

Innowacje 

Dynamiczny rozwój opakowań giętkich sprawia, że jest to obszar, w którym nieustanie pojawiają się innowacje. Dział badawczo-rozwojowy firmy Emsur współpracuje z niezależnymi laboratoriami i centrami technologicznymi w celu zapewnienia najwyższej jakości produktu. Obecnie trwa budowa nowego Centrum Innowacji przy jednej z fabryk firmy w Madrycie, gdzie interdyscyplinarny zespół ekspertów firmy Emsur i siostrzanej firmy Coepxan zajmującej się produkcją opakowań ze sztywnego plastiku będzie pracował nad nowymi produktami spełniającymi oczekiwania finalnych konsumentów. 

20 lat na rynku opakowań

W związku ze wspomnianymi trendami w sektorze opakowań i rosnącym popytem klientów na elastyczne formaty opakowań, oddział Emsur Poland zdecydował się na rozbudowę swej fabryki i zwiększenie zdolności produkcyjnych dzięki instalacji kolejnych maszyn drukujących i konwertujących. 

W Emsur nieustannie poszukujemy sposobów na ulepszenie produktów i procesów, tak aby zaspokoić potrzeby naszych klientów i wprowadzić firmę na nowy, wyższy poziom. Jednym z elementów tego planu jest rozbudowa fabryki znajdującej się w Polsce. Jest to krok milowy, który pozwoli polskiej fabryce znacząco zwiększyć możliwości produkcyjne zarówno w rea-lizacji krótkich, jak i długich zamówień. Cieszymy się, że przez ostatnie 20 lat udało nam się zbudować silną pozycję na rynku opakowań giętkich dzięki zaufaniu klientów z całego świata – powiedział Roberto Gonzalez Fernandez, dyrektor generalny Emsur Poland.

Emsur to oddział Grupy Lantero zajmującej się produkcją opakowań giętkich drukowanych rotograwiurowo, fleksograficznie i cyfrowo. Działalność firmy zapoczątkowało uruchomienie zakładu Emsur w podmadryckim Alcalá de Henares w 1990 roku. Z upływem lat przedsiębiorstwo otwierało kolejne fabryki w różnych częściach świata i obecnie posiada 10 zakładów: w Hiszpanii, Polsce, Meksyku, Argentynie, we Francji, w Rosji i Stanach Zjednoczonych, a także własne przedstawicielstwa handlowe oraz biura, dzięki którym prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach całego globu. 

Do produktów Emsur należą: wieczka, etykiety, opakowania typu flow & pillow, etykiety termokurczliwe, woreczki i opakowania typu pouch oraz opakowania na produkty porcjowane. Firma dysponuje zdywersyfikowaną ofertą w formie innowacyjnych, najwyższej jakości rozwiązań do pakowania, nie zapominając o zapewnieniu klientom obsługi na najwyższym poziomie. 

Opakowania dostarczane przez Emsur są przeznaczone do pakowania przetworów mlecznych, świeżej żywności, przekąsek i wyrobów cukierniczych, gotowych posiłków, suchej żywności, kawy i herbaty, napojów oraz produktów higieny osobistej i chemii gospodarczej.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Emsur