Labelexpo Europe pod znakiem automatyzacji
25 Aug 2017 11:42

Największa w historii edycja wystawy organizowanej od 1980 r. odbędzie się w Brukseli w dniach 25-28 września 2017 i zajmie aż 9 hal centrum ekspozycyjnego Brussels Expo o łącznej powierzchni ponad 35 tys. m2.

W tym roku zwiedzający Labelexpo Europe – specjaliści branżowi reprezentujący sektory druku i przetwórstwa etykiet i opakowań, właścicieli marek oraz projektanci – będą mogli zapoznać się z ofertą ponad 700 wystawców z 40 krajów, wśród których nie zabraknie zarówno nowych firm, jak i największych oraz najważniejszych przedsiębiorstw z tego sektora. Centrum wystawowe Brussels Expo zostało niedawno odświeżone i udoskonalone; zwiększono poziom zabezpieczeń oraz ulepszono oświetlenie, poprawiono usługi cateringowe, a dodatkowo wprowadzono darmową sieć wi-fi we wszystkich halach.

Organizatorzy szykują także dwie tematyczne ekspozycje: znany już Linerless Trail (prezentujący ofertę producentów etykiet bez papieru nośnego – linera), a także debiutującą Automation Arena, gdzie zostaną pokazane dwie zautomatyzowane linie drukujące do produkcji cyfrowych i konwencjonalnych etykiet. Zlokalizowana w hali 11. Automation Arena powstanie dzięki współpracy firm takich jak: CERM, Esko, Xeikon, MPS, Kocher + Beck, AVT, Rotocontrol, Matho i Wasberger. Trzy półgodzinne prezentacje odbywać się będą codziennie w godz. 11.00, 13.00 i 15.00 (ostatniego dnia targów tylko o 11.00). Druk konwencjonalny będzie realizowany na MPS EF 430, 8-kolorowej maszynie, wyposażonej m.in. w system inspekcji AVT Helios; druk cyfrowy – na maszynie Xeikon 3300 ze zintegrowanym laserowym zespołem wykrawającym. Tego typu wydarzenie towarzyszące targom nie miało jeszcze do tej pory miejsca – mówi Jade Grace, dyrektor projektu Labelexpo Europe. – Ma ono na celu udowodnienie zwiedzającym targi Labelexpo, że automatyzacja to nie obietnica na przyszłość, tylko nasza teraźniejszość. Aby pozostać rentownymi, drukarnie muszą planować wybiegając w przyszłość i zacząć integrować workflow przygotowalni oraz produkcyjne z operacjami zarządczymi, łącząc cały łańcuch dostaw. Drukarnie automatyzujące swoje działania zwiększają konkurencyjność i sprawnie redukują koszty, poprawiając produktywność i stabilność produkcji, co prowadzi do osiągania wyższych marż. Automation Arena pokaże zwiedzającym, jakie wymierne korzyści niesie za sobą automatyzacja i da przedsmak tego, jak za 5-10 lat będzie wyglądała produkcja etykiet i opakowań.

W ramach Labelexpo Europe 2017 odbędą się również komercyjne (płatne) kursy mistrzowskie o charakterze edukacyjnym, przygotowane we współpracy z Label Academy. Ich tematyka koncentrować się będzie wokół zagadnień związanych z MIS, automatyzacją, technologią etykiet termokurczliwych oraz innowacyjnych farb, powłok i lakierów.   AN