Prestiżowa nagroda IDEA dla firmy O-I
27 Oct 2011 11:29

Firma O-I, producent opakowań szklanych, otrzymała prestiżową nagrodę IDEA za projekt wewnętrznie tłoczonych butelek Vortex. W przyciągających wzrok szklanych pojemnikach doceniono innowacyjność i doskonałe wzornictwo. Vortex otrzymał już pochwały od ekspertów z dziedziny marketingu, przemysłu szklarskiego i amatorów piwa. Teraz innowacyjne butelki piwa produkcji O-I znalazły się w szeregach znanych marek, takich jak BMW, Herman Miller i Nike. Butelki Vortex, z wewnętrznie wytłoczonymi, przeplatającymi się spiralami tworzącymi helisę oraz z trójwymiarowym efektem na szyjce butelki są pierwszym szklanym pojemnikiem, który w okresie ostatnich lat otrzymał wyróżnienie IDEA (Industrial Excellence Award Design), nagrodę przyznawaną przez Industrial Designers Society of America. Międzynarodowy konkurs, często nazywany „Oscarami Projektowania”, już od 31 lat wspiera biznes i poszerza wiedzę społeczeństwa na temat znaczenia doskonałości projektowej. Kryteria przyznawania IDEA obejmują m.in. innowacyjność, korzyści dla użytkownika, odpowiedzialność (korzyści dla społeczeństwa, środowiska, kultury i gospodarki), korzyści dla klienta (wizualna atrakcyjność i odpowiednia estetyka), użytkowość oraz czynniki emocjonalne. Firma O-I otrzymała brązową nagrodę w kategorii Opakowania i Grafika, w której innowacje, doświadczenie w projektowaniu i współpraca z klientami zbiegają się z działaniami marketingowymi i procesami różnicowania marki. Miller Coors wprowadził butelkę na rynek wiosną 2010 roku w czasie udanej kampanii Miller Lite. Butelka Vortex jest uznawana za pomoc w wygenerowaniu 6-punktowej poprawy tendencji sprzedażowej Miller Lite. Za najbardziej znaczącą innowację w 12-uncjowej butelce Vortex uznano długą szyjkę z odkręcanym kapslem. W 2010 r. butelka otrzymała również nagrodę Glass Packaging Institute Clear Choice Award w kategorii butelka piwa. Butelka Vortex pokazuje znaczenie szklanych opakowań i ich innowacyjności dla wizerunku marki – mówi Sean Seitzinger, wiceprezes ds. marketingu O-I w Ameryce Północnej. Tworząc nowe, przyciągające wzrok opakowanie firma O-I była w stanie wspierać swoich klientów zwiększając wpływy na sklepowych półkach i przyciągając uwagę konsumentów. Opracowano na podstawie informacji firmy Owens-Illinois