Siegwerk szykuje się na cyfrową rewolucję w opakowalnictwie 
14 Dec 2017 13:45

Cyfryzacja procesów oraz strategiczna współpraca z wybranymi startupami to sposób globalnego producenta farb, firmy Siegwerk, na optymalne zaspokajanie nowych trendów w branży oraz dalsze kształtowanie przyszłości sektora opakowaniowego. 

Siegwerk, jeden z czołowych dostawców farb dla zastosowań opakowaniowych i etykietowych, należy do pionierów w kształtowaniu nowego oblicza branży. Wykorzystując swe doświadczenie w dziedzinie opakowań oraz dogłębną wiedzę na temat nowych formuł farbowych zdobywa klientów z całego świata. Łącząc produkty najwyższej jakości z optymalnym bezpieczeństwem oraz nieustannym wsparciem i doradztwem, Siegwerk nie ustaje w wysiłkach, by pomóc klientom w adaptacji najnowszych trendów oraz zaspokajaniu ich indywidualnych potrzeb w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań farbowych. Z tego powodu firma uruchomiła serię przyszłościowych inicjatyw, które mają zapewnić jeszcze wyższą efektywność oraz szybszą reakcję na nowe trendy. Strategiczna współpraca z nowymi firmami, a także adaptacja cyfrowych procesów mają jej pomóc w umocnieniu czołowej pozycji na rynku opakowaniowym.

Współpraca ze startupami

Strategiczne partnerstwo z wybranymi firmami debiutującymi na rynku jest kluczem do zdobycia niezbędnej wiedzy na temat nowych idei oraz rozwiązań, które mogą zaowocować powstaniem innowacyjnych farb dopasowanych do trendów dopiero rodzących się w branży farb i opakowań. Startupy to wylęgarnia nowoczesnych pomysłów i wyjątkowego ducha wynalazczości – wyjaśnia Christoph Barniske, szef działu cyfrowego biznesu w firmie Siegwerk. – Jako ceniony gracz rynkowy jesteśmy w stanie wspierać te firmy naszą wiedzą techniczną przy dopracowywaniu ich idei, zanim osiągną dojrzałość, i kierowaniu ich na rynek. Siegwerk przygląda się zwłaszcza tym technologiom i innowacjom, które można wykorzystać do tworzenia pionierskich koncepcji opakowań. 

Przyszłość opakowalnictwa to komunikowanie się produktu i konsumenta za pośrednictwem unikalnych cech nadanych opakowaniom, a do tego potrzebne są innowacyjne rozwiązania farbowe. Opakowania inteligentne, które wymagają stosowania odpowiednich pigmentów i powłok funkcjonalnych, oraz koncepcja „Internetu Opakowań” (Internet of Packaging) to jedynie dwa przykładowe obszary wykorzystania nowego podejścia do opakowań. Jednocześnie należy spodziewać się rosnącego zainteresowania właścicieli marek, producentów i konsumentów przyjaznymi dla środowiska opakowaniami i procesami produkcyjnymi, które są zgodne z filozofią zrównoważonego rozwoju. Badanie metod dalszego ograniczania wpływu farb na środowisko naturalne bez pogarszania ich jakości należy od lat do głównych działań badawczo-rozwojowych firmy. Przedsiębiorstwo nie ustaje w poszukiwaniu kolejnych możliwości tworzenia zupełnie nowych i bardziej ekologicznych rozwiązań dla branży opakowań. 

Siegwerk zapoczątkował pierwsze rozmowy ze startupami i planuje uruchomić systematyczny proces przeglądu młodych firm w poszukiwaniu potencjalnych partnerów, oferując tym najbardziej interesującym wygodną platformę do prezentacji ich pomysłów i dyskusji na temat potencjalnej współpracy. Siegwerk uruchomił ostatnio mikrowitrynę internetową pod adresem http://startups.siegwerk.com/en, poprzez którą firmy mieszczące się w obszarze jego zainteresowań mogą kontaktować się z wewnętrznym oddziałem zajmującym się cyfryzacją. 

Procesy cyfrowe

W bieżącym roku Siegwerk silnie zaangażował się w procesy cyfryzacji, które mają przygotować przedsiębiorstwo na nieuniknione zmiany w branży. Firma uruchomiła nowy dział biz-

nesowy, który pomoże jej w oszacowaniu, jak bliższe relacje z klientem oraz wykorzystanie dużych ilości danych mogą polepszyć świadczenie usług, wspomóc pracę zespołów sprzedażowych i zapoczątkować projekty infrastrukturalne dla tworzenia globalnych synergii. Wszystko sprowadza się do przygotowania firmy na wyzwania przyszłości oraz pomocy klientom w osiąganiu optymalnych rezultatów dzięki dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań i usług – tak cel cyfrowej transformacji wyjaśnia Herbert Forker, dyrektor generalny firmy Siegwerk. Zlokalizowany w Berlinie oddział ds. cyfryzacji koncentruje się na usługach cyfrowych, które poprawią współpracę Siegwerka z klientami oraz właścicielami marek. Obecnie zajmuje się on oceną, w jaki sposób zdigitalizowane procesy mogłyby pomóc w rozwiązywaniu bolączek klientów i uproszczeniu ich codziennych działań, a tym samym w realizacji ich potrzeb i podniesieniu wydajności procesów biznesowych.

Na podstawie materiałów firmy Siegwerk opracował TK