Wejdź do gry z Bobst…
14 Jun 2018 13:34

… to tytuł roadshow, w które w maju i czerwcu br. wyruszyła firma Bobst Polska. W trakcie jednodniowych spotkań ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami przedstawiła swoją najnowszą ofertę serwisową, usługową i produktową. 

10 maja w Warce pod Warszawą oraz 14 czerwca w Opalenicy pod Poznaniem spotkało się kilkudziesięciu klientów szwajcarskiego producenta na jednodniowym wydarzeniu poświęconym usługom serwisowym, doradczym i innowacjom technologicznym zastosowanym w maszynach marki Bobst. Warto wiedzieć, że w naszym kraju u ponad 350 aktywnych klientów pracuje już ponad 1000 maszyn Bobst. Instalacji przybywa, nic więc dziwnego, że zespół Bobst Polska to głównie dział serwisu – 28 z 35 zatrudnionych osób. 

Spotkania otworzył Libor Panuš, dyrektor regionu Europy Środkowo-Wschodniej, przytaczając najważniejsze fakty ze 125-letniej historii marki Bobst. Od 2012 roku wszystkie rozwiązania grupy oferowane są pod jedną wspólną marką Bobst, co ma podkreślać siłę międzynarodowej, ale wciąż rodzinnej organizacji, opierającej się na solidnych fundamentach.

Firma Bobst ma na całym świecie ponad 800 aktywnych techników, którzy obsługują ponad 25 tys. maszyn – poinformował Robert Jurkiewicz, szef Bobst Service Center w regionie Europy Wschodniej i WNP oraz przedstawił ofertę serwisową szwajcarskiego producenta. Składa się ona z 4 elementów:

– usługi podstawowe, czyli części zamienne, interwencje i wsparcie serwisowe (również zdalne). Polski rynek jest obsługiwany przez centrum dystrybucyjne w Genewie w wolnym obszarze celnym, dzięki czemu dostawy możliwe są w trybie 24/7. Dostępność części wynosi 93%. Nowością jest Helpline Plus, czyli zdalne wsparcie przez internet, z którego korzysta już ponad 1600 maszyn na całym świecie;

– Maintenance Plus to serwis prewencyjny, którego celem jest stałe utrzymanie ruchu. Składają się na niego 1-2 przeglądy rocznie, po których generowany jest raport uwzględniający zalecane czynności serwisowe i przygotowywana jest oferta na części zamienne. Usługą tą w Polsce jest objętych 130 maszyn, a zdaniem Roberta Jurkiewicza pozwala ona na utrzymanie wysokiej jakości produktu końcowego, stabilnej i wysokiej wydajności maszyn, maksymalizację wydajności produkcji oraz oszczędność wydatków na utrzymanie ruchu. Co więcej, właściciele maszyn objętych umową Maintenance Plus mogą cieszyć się o 16% niższą stawką serwisową; 

– Boost My Bobst to cała gama upgrade'ów i produktów serwisowych podnoszących jakość, wydajność i bezpieczeństwo takich jak np. oleje o czasowym dopuszczeniu do kontaktu z żywnością, kondycjonowanie tygla, szafy z podstawowymi częściami zamiennymi stawiane obok maszyny;

– usługi eksperckie – szkolenia oraz usługi zwiększające wydajność produkcji.

Nowościami w ofercie firmy Bobst są dedykowany portal Mybobst.com oraz Helpline Plus AR, czyli zdalne wsparcie serwisowe przy wykorzystaniu okularów AR (augmented reality) z transmisją audio-wideo online. 

Zdalne wsparcie serwisowe jest nieodłącznym elementem koncepcji Smart Factory, którą firma Bobst z powodzeniem wdraża od kilkunastu lat. Technologia zdalnej diagnostyki jest niezbędna do realizacji celów Przemysłu 4.0 – 80% problemów może być usuniętych zdalnie, a pozostałe 20% rozwiązywanych jest szybciej dzięki przygotowaniu serwisanta do wizyty, co znacznie skraca czas przestoju maszyny i w ogólnym rozrachunku przekłada się na wzrost produktywności nawet do 7%.

Nowością w firmie Bobst jest tzw. dział toolingu, czyli onarzędziowania – oprzyrządowania do produkcji narzędzi. Jego oferta znacząco rozwinęła się po przejęciu firmy Boxplan przez Grupę Bobst. W Polsce na czele działu toolingu stoi Mirosław Kott. 

Organizatorzy roadshow zadbali o to, aby uczestnicy poznali nie tylko innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w maszynach Bobst, ale także dowiedzieli się co nieco o trendach i dobrych praktykach w projektowaniu opakowań – przedstawiła je dr Dobrochna Mruk-Tomczak, adiunkt na wydziale Materiałoznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (podczas spotkania w Warce godnie zastąpiła ją Maja Wilhelmi, koordynator działu sprzedaży i kierownik marketingu w Bobst Polska).

Swoją historią sukcesu z marką Bobst podzieliła się drukarnia Preston Packaging. AN