Chusteczki pozostają wilgotne z nowymi klejami Avery Dennison
18 Oct 2017 13:44

Przepraszamy, ten wpis jest dostępny tylko w języku Amerykański Angielski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wilgotne chusteczki higieniczne należą do najbardziej popularnych produktów czyszczących na świecie. Tym większym problemem była dotychczas słaba trwałość klejów stosowanych w ich zamknięciach, przyczyniająca się do skrócenia czasu przydatności chusteczek do użytku - bo te wysychają z powodu nieszczelności opakowania.

„Gdy klej użyty z chusteczkami do użytku domowego nie jest w stanie zapewnić technicznej odporności na rozpuszczalniki (takich jak limonen) zastosowane w chusteczkach, opakowanie nie zachowuje szczelności przez cały czas użytkowania opakowania. To oznacza, że klient nie wykorzysta w pełni paczki chusteczek, zniechęci się do produktu i być może w przyszłości wybierze inną markę” - wyjaśnia Jenny Wassenaar, dyrektorka w dziale Select Solutions firmy Avery Dennison Europe.

Dlatego Avery Dennison opracowała kleje MR980R oraz UVR155 o podwyższonej odporności na rozpuszczalniki (High Solvent Resistance Adhesives), wchodzące w skład gamy produktów Select Solutions. Te kleje odpowiadają na główną bolączkę zamknięć wilgotnych chusteczek: wrażliwość przyklejanych zamknięć na rozpuszczalniki zawarte w samych chusteczkach.

MR980R jest przeznaczony do opakowań wykonanych z PET. Jest odporny na chemikalia użyte do nawilżania chusteczek i zapewnia wysoką siłę klejenia przy opakowaniach giętkich. Z kolei UVR 155 to lepszy wybór dla opakowań matowych, często stosowanych do przechowywania chusteczek dla niemowląt, do mycia twarzy oraz toaletowych. Oba kleje zostały opracowane z myślą o takich produktach, dlatego zapewniają wysoką lub średnią lepkość oraz gładkie odrywanie.

Klienci kupujący wilgotne chusteczki koncentrują się przede wszystkim na wygodzie otwierania i zamykania opakowania. Dla producentów i właścicieli marek najważniejsze jest znalezienie taniej alternatywy względem pokrywek w opakowaniach sztywnych i innych rozwiązań do wielokrotnego otwierania/zamykania.

Na podstawie informacji Avery Dennison opracował TK