DS Smith otwiera nową fabrykę w Niemczech
22 Nov 2016 11:56

worldpressonline_grand-opening-new-ds-smith-plant-in-erlensee-inauguratedFirma DS Smith, czołowy europejski dostawca opakowań z tektury falistej, 17 listopada oficjalnie zainaugurował działalność swojej nowej fabryki opakowań i displayów w niemieckim Erlensee. Przedsiębiorstwo stanowi część programu inwestycyjnego, który ma wspomóc DS Smith w osiągnięciu ambitnego planu: podwojenia swej wielkości. Prace konstrukcyjne w Erlensee rozpoczęły się w sierpniu 2015 r. i zostały zakończone we wrześniu bieżącego roku.

DS Smith zainwestował w projekt ok. 50 mln euro: tyle pochłonęła budowa fabryki oraz wyposażenie jej w najnowocześniejsze technologie druku i obróbki. Na zakład o powierzchni 45 tys. m2 składają się części produkcyjna i logistyczna oraz pokoje konferencyjne i biura. Zastąpi on dotychczasową fabrykę DS Smith w odległym o 10 km Hanau, która przestała spełniać oczekiwania stawiane przed nowoczesnym zakładem przemysłowym. Z myślą o zwiększeniu efektywności pracy w Erlensee skoncentrowana zostanie również dotychczasowa lokalna aktywność firmy w zakresie displayów i opakowań konsumenckich.

W fabryce znajdzie zatrudnienie komplet pracowników zamykanej fabryki – 250 osób. Liczba zatrudnionych będzie rosła w najbliższych latach, co ma umożliwić DS Smith osiągnięcie celów ambitnej strategii rozwoju w zakresie displayów i opakowań konsumenckich.

W Erlensee umieszczono również Impact oraz PackRight Centre, czyli miejsca, w którym klienci będą mogli zapoznać się z pełnym cyklem dostaw w rzeczywistych warunkach oraz współpracować z DS Smith przy produkcji ich idealnych opakowań. Impact Centre będzie wyglądać jak prawdziwy supermarket z zapleczem, gdzie pracownicy DS Smith wraz z klientami przyjrzą się efektywności opakowań w maksymalnie realistycznych warunkach. Z kolei PackRight Centre to miejsce, w którym klienci spotkają się ze strategami ds. opakowań z DS Smith, by wspólnie dopieszczać wzornictwo i koncepcje opakowań. Nie zabraknie również tzw. Trend & Innovation Area, gdzie goście DS Smith uzyskają informacje na temat najnowszych rozwiązań rynkowych, takich jak zastosowania rzeczywistości wirtualnej, które mają zwiększyć sprzedaż w punktach sprzedaży.

Tobias Häfner, dyrektor sprzedaży w dziale Consumer Packaging & Display na Niemcy i Szwajcarię, tłumaczy: „Poświęcamy się wspieraniu naszych klientów w możliwie najlepszy sposób, dlatego kluczowa jest dla nas pewność, że posiadamy odpowiednie instrumenty do tego celu. Nowy zakład stanowi dowód tego zaangażowania i liczymy, ze nasi klienci poczują się nim tak samo podekscytowani, jak my sami. Wierzymy, że dzięki tej fabryce stworzyliśmy największy i najbardziej efektywny zakład tego typu w Europie.”

„Blisko współpracujemy z naszymi klientami nad tworzeniem rozwiązań, które zwiększają poziom ich sprzedaży, redukują koszty oraz pozwalają zarządzać ryzykiem. Opakowania konsumenckie oraz displaye dają nam ogromne możliwości, by rozwijać się wspólnie z klientami – posiadamy wiedzę, talent oraz doświadczenie, a teraz również zakład, by zaoferować jeszcze większą wartość naszym klientom z całej Europy.”

Na podstawie informacji DS Smith opracował TK