Bogata oferta puszek napojowych od firmy BAGPAK
1 Jan 1970 12:16

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Historia puszki napojowej sięga czasów prohibicji w Stanach Zjednoczonych oraz roku 1933, kiedy to przeprowadzono pierwszą udaną próbę użycia metalowej puszki jako opakowania na piwo. Od tamtej pory puszki napojowe nabrały różnorodnych kształtów i rozmiarów, zaczęto używać innych materiałów do ich produkcji, a także znacząco zmienił się sam proces ich wytwarzania.

Jednym z producentów opakowań metalowych jest firma BAGPAK POLSKA, będąca polską, niezależną spółką wytwarzającą puszki napojowe od 2008 roku. Zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Stalowej Woli, na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Produkowane tam puszki trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.

Firma BAGPAK POLSKA zajmuje się produkcją dwuczęściowych puszek napojowych (2piece beverage cans) wytwarzanych w procesie DWI (draw and wall ironing), czyli podczas tłoczenia z przeciąganiem.

Początkowo firma koncentrowała się na produkcji puszek stalowych o pojemności 500 ml, które trafiały głównie do klientów branży piwowarskiej. Obecnie jednak opakowania tego typu znajdują szersze zastosowanie. Jeszcze jakiś czas temu widząc puszkę o pojemności 500 ml nie spodziewalibyśmy się znaleźć w niej napoju bezalkoholowego. Aktualnie dzięki dywersyfikacji rozmiarów i pojemności różne rodzaje napojów rozlewane są do różnych rodzajów puszek. Producenci napojów szukają nowych, niestandardowych opakowań dla swoich produktów, aby wyróżnić je spośród innych. W konsekwencji tych działań konkretne wolumeny na dane formaty puszek zmieniają się, co z kolei wymusza na producentach opakowań poszukiwanie nowych, atrakcyjnych rozwiązań – to zaś wiąże się z kolejnymi inwestycjami. 

W 2017 roku spółka BAGPAK POLSKA uruchomiła drugą, nowoczesną linię do produkcji aluminiowych puszek dwuczęściowych, której możliwości produkcyjne sięgają 1,2 mld opakowań rocznie. Firma oferuje swoim klientom rozszerzone portfolio, na które składają się: aluminiowe puszki o pojemności 250 ml, spopularyzowane dzięki napojom energetyzującym; aluminiowe i stalowe puszki o pojemności 500 ml; a także aluminiowe wieczka łatwootwieralne (easy open ends) typu „stay on tab”.

Oczekiwania rynkowe dzisiejszych konsumentów nie kończą się na samej puszce. Produkowane opakowania pełnią m.in. funkcję marketingową, dlatego tak ważne jest stosowanie różnego typu uszlachetnień (tzw. efektów specjalnych), które uatrakcyjniają wygląd puszek. Dzięki zastosowaniu wysoko zaawansowanej technologii na nowoczesnej linii produkcyjnej oraz posiadaniu doświadczonego personelu firma BAGPAK POLSKA prezentuje swoim klientom szeroką ofertę wizualnych i dotykowych efektów specjalnych, stosując lakiery gloss, soft touch i matt, a także zdobienia specjalne: wyczuwalny w dotyku tactile overvarnish oraz reagującą na zmianę temperatury farbę thermo ink. Proces produkcyjny wieczka aluminiowego pozwala również na nadruk kodu promocyjnego na wewnętrznej stronie kluczyka (tzw. coded tabs). W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku BAGPAK POLSKA produkuje puszki i wieczka z zastosowaniem lakieru wewnętrznego BPA-NI.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom firma jest w stanie wytwarzać produkty rangi state of the art, tzn. najlżejsze w swojej kategorii i spełniające przy tym najwyższe normy wytrzymałościowe. Wychodząc naprzeciw potrzebom zrównoważonego rozwoju, funkcjonujący w strukturach spółki Departament R&D nieustannie rozwija dostępne technologie i poszukuje nowych. Ciągły proces optymalizacji w ramach prowadzonych projektów downgaugingu oraz lightweightingu, mający na celu zmniejszenie zużycia surowca i energii przy zachowaniu tych samych parametrów produktu gotowego, poprawia efektywność produkcji i ekonomikę przedsiębiorstwa, redukując przy tym ślad węglowy produktu.

BAGPAK POLSKA wdrożył międzynarodowy standard bezpieczeństwa żywności i posiada certyfikat BRC, co daje pewność, że klienci otrzymują opakowania, które przeszły pomyślnie specjalistyczne badania, są bezpieczne dla konsumentów i spełniają najwyższe wymagania.

Zakład posiada również certyfikat DPG, pozwalający na produkcję sprzedawanych na rynku niemieckim opakowań objętych depozytem.

Na najbliższe lata spółka planuje kolejne inwestycje, które umożliwią jej dalszy rozwój oraz promocję polskich produktów i polskich producentów branży napojowej na całym świecie.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Bagpak