Butelka, która “wymiata” 
1 Jan 1970 12:54

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kierując się unikalną wizją marki, RockerSpirits - mikro-gorzelnia z siedzibą w Littleton w stanie Kolorado - postanowiła rozpocząć współpracę z O-I, aby stworzyć butelkę, która "wymiata", dosłownie i w przenośni. Celem marki Rocker było nawiązanie do czasów, kiedy wszystko było prostsze, a wiele przedmiotów tworzyliśmy własnoręcznie, doceniając  wysoką jakość i rzemiosło. Do stworzenia tego szklanego produktu wykorzystano najlepsze materiały.  Projekt bazuje na zabytkowej puszce oleju z lat 30. XX w., która dzięki swojemu pochyleniu ułatwiała nalewanie. "RockerSpirits poprosił nas o stworzenie butelki, która będzie ikoną. Jak podejść do wyzwania, jakim jest puszka oleju? Zachowaj wygląd i charakter, a następnie zamień w szkło" - stwierdził Douglas Laib, dyrektor ds. innowacji i projektowania O-I na Amerykę Północną.

Wyprodukowana z najwyższej jakości krzemionki butelka uwydatnia wysoką jakość produktu, oddając przy tym ponadczasowy styl retro, a także industrialny charakter kojarzony z marką. Okrągły kształt butelki, spłaszczony z obu stron z charakterystycznie odchyloną szyjką i wykończeniem oraz wyważona podstawa ze wzmocnionym dnem i wypukłością pozwala na kołysanie butelki w przód i w tył, umożliwiając tym samym nalewanie. Odchylona szyjka i wykończenie sprawiają, że zarówno projekt, jak i produkcja są wyjątkowo skomplikowane oraz wymagają specjalistycznej, technicznej precyzji. "To trochę surrealistyczne, że ta idea doczekała się realizacji" - powiedział Dustin Evans, współzałożyciel firmy RockerSpirits, wyrażając swoje zadowolenie z efektu końcowego.

"RockerSpirits jest bardzo dobrym przykładem na to, jak wykorzystać nasze doświadczenie w projektowaniu szkła, aby stworzyć butelkę, która idealnie pasuje do marki. Zaczęło się od pomysłu klienta na stworzenie butelki, która miała opowiedzieć jakąś historię - zauważył Steffi Lenz, dyrektor ds. innowacji w O-I. - Zawsze zależy nam, by nasze rozwiązania wnosiły wartość dodaną - zarówno dla konsumentów, jak i marek, które chcą wyróżniać się na konkurencyjnym rynku."

Opracowano na podstawie inf. firmy O-I