Chipsy z alkomatem
1 Jan 1970 13:29

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

tostitospartybaghed2017-1486994577Firma Frito-Lay wypuściła na rynek chipsy Tossitos w limitowanym opakowaniu, ostrzegającym nietrzeźwych fanów finału ligi futbolu amerykańskiego (Super Bowl) przed prowadzeniem samochodu w drodze powrotnej do domu po zakończonym meczu.

Specjalne opakowanie, stworzone przez agencję Goodby Silverstein & Partners, zostało wyposażone w czujnik połączony z mikrosterownikiem skalibrowanym w taki sposób, by wykrywał niewielkie ilości alkoholu w ludzkim oddechu. Przy pozytywnym rezultacie testu antyalkoholowego sensor zmieniał kolor na czerwony i podświetlał na opakowaniu obrazek kierownicy samochodowej, kod promocyjny na skorzystanie z usług kursu Uber oraz tekst: „Nie prowadź po alkoholu”.

W opakowaniu zastosowano również technologię NFC (komunikacji bliskiego pola), dzięki której w celu zamówienia kursu Uber wystarczyło dotknąć opakowanie swoim smartfonem. Zachętą do skorzystania z usługi był rabat na podróż podczas i po meczu 5 lutego w wysokości 10 dolarów.

Wprawdzie kontroler zastosowany w opakowaniu chipsów Frito-Lay nie może pełnić funkcji legalnego alkomatu, z pewnością mógł posłużyć jako przestroga dla osób pod wpływem alkoholu, by nie wsiadali za kierownicę. „Jesteśmy dumni z zaprezentowania światu pierwszego opakowania chipsów, z którym bezpiecznie dotrzesz do domu” - powiedział Roger Baran, dyrektor kreatywny Goodby Silverstein. „Łatwo wypić więcej niż planowaliśmy w trakcie ekscytującego meczu. I bardzo często jedyne, czego potrzebujesz, by powstrzymać się przed prowadzeniem po popijawie jest przyjaciel, który o ciebie dba. Chcieliśmy, by w meczową niedzielę tym przyjacielem były Tostitos.”

„Zaprojektowaliśmy technologię i opakowanie od podstaw, a następnie je połączyliśmy” - dodał Sam Luchini, dyrektor kreatywny Goodby Silverstein. „Musiały one działać jako piękna torebka, a także wykrywacz alkoholu. To połączenie formy i funkcjonalności w jednym.”

„Naszym celem było zatrzymanie przed wyjazdem na drogę 25 tys. samochodów w niedzielne popołudnie” - powiedziała Jennifer Saenz, dyrektor ds. marketingu w Frito-Lay. „Dzięki prostemu uruchomieniu kodu do aplikacji Uber możliwe było skorzystanie z rabatu na transport w tej sieci”.

Na podstawie informacji serwisu AIPIA opracował TK