Folia firmy API Group na wyroby alkoholowe
1 Jan 1970 09:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

API Group poinformowała, że stworzona przez nią folia do tłoczenia na zimno – API 1000 TA - jest od niedawna z powodzeniem stosowana przy produkcji etykiet na wódkę SnowFox kanadyjskiej firmy Port Royal Distillers. Etykiety są wytwarzane z folii termokurczliwej, a zastosowana tu grafika i efekty specjalne nadają im wysoką atrakcyjność wizualną.

SnowFox to ekskluzywna wódka klasy premium o słodkawym posmaku, dla powstania której inspirację stanowiły arktyczny, zimny klimat Kanady oraz występujące w tym kraju lisy polarne. Jest ona zdobywcą m.in. głównej nagrody dla opakowania giętkiego w konkursie Canadian Print Awards oraz srebrnego medalu przyznanego podczas Festiwalu Win i Napojów Alkoholowych w Nowym Jorku.

Specjalistyczna folia API 1000 TA jest aplikowana w procesie tłoczenia na zimno na przednią stronę etykiety. Widnieje na niej głowa kanadyjskiego lisa polarnego, wyłaniająca się z tła o niebieskiej, „arktycznej” kolorystyce. Całość daje niezwykle atrakcyjny dla oka efekt, zwłaszcza w zaciemnionych pomieszczeniach (np. w klubach nocnych) – m.in. za sprawą lśniących oczu lisa, które mają zwrócić uwagę konsumentów.

Wspomniana niebieska część etykiety – dzięki zastosowaniu folii TA – powoduje wrażenie ekskluzywności i wysokiej jakości znajdującego się w środku produktu. Nazwa wódki również została poddana efektom specjalnym: wszystkie litery wyglądają jak nieco poszarpane, zaś zamiast jednej z nich (drugiego „O” w słowie „SnowFox”) pojawia się odcisk łapy lisa polarnego.

„W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma różnymi foliami, doświadczając licznych problemów z ich aplikowaniem. Jednak od kiedy wprowadziliśmy do procesu produkcyjnego folię firmy API, wszystkie trudności zniknęły” – mówi Vishal Sahadeo z firmy Spectrol odpowiedzialnej za produkcję i konfekcjonowanie etykiet na wódkę SnowFox. „Chcieliśmy wywołać efekt, jakiego dotychczas nie było na rynku. Rezultat – przede wszystkim lśniące, niebieskie oczy lisa polarnego – jest tym, czego oczekiwaliśmy. To jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie etykiet, jaką kiedykolwiek udało nam się stworzyć”.

Folia TA firmy API jest aplikowana w ramach jednoprzebiegowego procesu produkcyjnego, realizowanego w 10-kolorowej maszynie fleksograficznej Gallus EM5 10S wyposażonej w napędy serwo.

„Jesteśmy pod wrażeniem zarówno jakości samej folii, jak też poziomu wsparcia technicznego zapewnianego nam przez API” – dodaje Vishal Sahadeo. „Ponieważ nie mieliśmy wcześniej do czynienia z procesem zadrukowywania etykiet termokurczliwych, potrzebowaliśmy pomocy i wskazówek. Przedstawiciele API byli obecni podczas produkcji, doradzając i szkoląc naszych pracowników. Ta pomoc była bezcenna, gdyż uniknęliśmy dzięki temu ewentualnych błędów, a w efekcie – niepotrzebnych przestojów w produkcji”.

API produkuje i dostarcza folie, laminaty oraz materiały holograficzne do firm z wielu branż. Etykieta termokurczliwa stworzona z myślą o wódce SnowFox to przykład jednego z trendów rynkowych, jaki można znaleźć w stworzonym przez API przewodniku po świecie opakowań – API Trends Folio. Występujący tu pod nazwą „Second Skin” („Druga skóra”), obejmuje on opakowania, które w naturalny sposób stają się integralną częścią znajdującego się w środku produktu.

Źródło: API Group