Kampania KartoNOVE promuje ekologiczne i stylowe opakowania z tektury
1 Jan 1970 10:03

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ECMA POLSKA – Związek Pracodawców, Przetwórców Kartonu i Ich Dostawców we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, firmą EXACTO oraz Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga została organizatorem kampanii „KartoNOVE” - projektu mającego na celu promowanie świadomego wyboru ekologicznych opakowań.

Pomysłodawcy kampanii pragną pokazywać, że karton to więcej niż pudełko, które służy do transportu towarów. To ekologiczne rozwiązanie, które nadaje się do wielokrotnego użycia i do aż 7-krotnego przetwarzania, a dzięki zaledwie półrocznemu okresowi pełnego rozkładu jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku materiałów i alternatywą dla wielu nie ulegających biodegradacji opakowań jednorazowych.

Dzięki swej ekologiczności karton to rozwiązanie stylowe, a co za tym idzie – modne. Organizatorzy kampanii „KartoNOVE” zachęcają, by obecna moda na bycie eko odnosiła się nie tylko do wybierania wysokiej jakości produktów spożywczych, ale stała się stylem życia, charakteryzującym się świadomym wyborem wszelkiego rodzaju produktów, z których korzystamy na co dzień. W tą idee wpisuje się także wybieranie opakowań kartonowych zamiast tych jednorazowych.

Organizatorami kampanii „KartoNOVE” są - obok Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW i firmy Exacto – ECMA Polska oraz Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga. Związek Pracodawców Przetwórców Kartonu i ich Dostawców ECMA Polska to polski oddział stowarzyszenia ECMA (European Carton Makers Association), oficjalnej organizacji grupującej producentów opakowań z kartonu, ich krajowe stowarzyszenia oraz dostawców materiałów dla tej branży. ECMA EUROPE reprezentuje ok. 500 producentów tektury z niemal wszystkich krajów wchodzących w skład Europejskiego Obszaru Gospodarczego. ECMA Polska w chwili obecnej zrzesza 20 członków, kolejnych 20 firm potwierdziło swoje zainteresowanie członkostwem. Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga od przeszło 20 lat wspiera polska branżę poligraficzną. Działalność stowarzyszenia skupia się wokół analizy rynku poligraficznego, edukacji zawodowej, pogłębianiu wiedzy przedsiębiorców na temat pozyskiwania funduszy na rozwój, promocji rodzimej poligrafii na świecie wraz z kształtowaniem jej pozytywnego wizerunku oraz partycypacji w inicjatywach naukowo-badawczych.

Więcej o kampanii można się dowiedzieć na stronie www : http://kartonove.pl/

oraz profilu kampanii na Facebook’u : https://www.facebook.com/kartonove/.

Na podstawie informacji ECMA Polska