Kodak sprzeda Dział Opakowań Fleksograficznych
1 Jan 1970 07:39

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Kodak poinformowała, że zamierza sprzedać Dział Opakowań Fleksograficznych. Przedsiębiorstwo korzysta z pomocy Banku Inwestycyjnego UBS jako finansowego doradcy przy wspomnianej transakcji. Pieniądze ze sprzedaży zostaną wykorzystane do spłaty zaległych zobowiązań finansowych.

Dział Opakowań Fleksograficznych (FPD) produkuje i sprzedaje systemy naświetlania płyt fleksograficznych, płyty drukowe, materiały eksploatacyjne oraz powiązane usługi. W ciągu ostatnich 12 miesięcy FPD zanotowała obroty w wysokości 150 mln dolarów oraz EBITDA w wysokości 33 mln dolarów. W rzeczonym okresie FPD rozwijał się w szybkim tempie, osiągając 9% przyrost przychodów oraz 18% wzrost EBITDA. Dział zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników.

W procesie sprzedaży Kodak będzie kontynuował inwestowanie w FPD, zwiększając wydajność produkcyjną, rozwijając zaawansowane technologie oraz zwiększając swoje zatrudnienie z myślą o zaspokajaniu potrzeb klientów.

„To ogromna szansa na odblokowanie wartości dla udziałowców, zważywszy na duże zainteresowanie Działem Opakowań Fleksograficznych. W ostatnich 5 latach FPD radził sobie wyjątkowo dobrze i stał się liczącym się graczem w tej branży. To doskonały przykład na to, jak Kodak tworzy i wdraża na rynek przełomowe innowacje. Przez kilka lat Kodak oceniał możliwości monetyzacji w celu zmniejszenia dźwigni kapitałowej; wierzymy, że to właściwy moment na spieniężenie tego wartościowego zasobu” - wyjaśnia Jeff Clarke, dyrektor generalny Kodaka.

„W efekcie tej transakcji poprawimy strukturę kapitałową firmy, dzięki czemu będziemy mogli bardziej skoncentrować się na silnikach wzrostu, kontynuując jednocześnie inwestycje i dostarczając rozwiązania z zakresu druku komercyjnego, folii oraz przemysłu materiałów zaawansowanych” - podkreśla Clarke.

Firma zamierza nadal koncentrować się na rozwoju płyt ekologicznych SONORA, przemysłowego druku atramentowego, oprogramowania do zarządzania procesami produkcji oraz licencjonowaniu marek. Każda z tych działalności zapewnia rozwój, przychody oraz atrakcyjne marże.

Na podstawie informacji firmy Kodak opracował TK