Pojemniki do dostaw spożywczych potrzebne od zaraz
1 Jan 1970 09:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rośnie popularność zakupów produktów spożywczych przez Internet. W odpowiedzi na statystyki zmienia się podejście dużych sieci handlowych, które jeszcze do niedawna traktowały sieć www jako skromny dodatek do sprzedaży stacjonarnej. Obok opracowania skutecznej strategii promocyjno-cenowej i portfolio produktów, jednym z najważniejszych wyzwań tego rynku jest efektywny kosztowo i operacyjnie system dostarczania zamówień do klienta końcowego. Pytanie, jak szybko przewozić zakupy z jedzeniem, aby w stanie nienaruszonym trafiły do adresata, nastręcza trudności wielu menadżerom logistyki. Ważne przy tym, by użyte do tego celu pojemniki posiadały takie wymiary, aby w jak najbardziej ergonomiczny sposób można było wypełnić nimi furgonetkę przewożącą towar.

Warto zauważyć, że rynek e-handlu jest aktualnie najszybciej rozwijającym się działem naszej gospodarki i jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Szacuje się, że w 2016 r. jego wartość wzrosła o 15 % i na koniec roku wyniesie nawet 40 mld zł. Rośnie także popularność zakupów produktów spożywczych przez Internet. Z badania Gemius („e-Commerce Polska 2015”) wynika, że artykuły spożywcze w e-sklepach kupuje aktualnie 21% użytkowników sieci. Inwestycje w kanał internetowy prowadzi coraz więcej sieci detalicznych, m.in. Carrefour, Netto, Piotr i Paweł czy Tesco. Prognozuje się, że rynek dostaw spożywczych, na razie skupiony głównie w Warszawie i kilku większych aglomeracjach, będzie się rozwijał na cały kraj.

Przykładem rozwiązania przeznaczonego do dystrybucji zamówień internetowych i dostaw artykułów spożywczych do domu klienta są plastikowe pojemniki ażurowe firmy Georg Utz. Są one efektem wieloletniego doświadczenia firmy zdobytego m.in. we współpracy z sieciami handlu detalicznego oraz branżą e-commerce w Wielkiej Brytanii, gdzie system dostaw artykułów spożywczych do domu klienta oraz w systemie click and collect (odbiór w sklepie) osiągają największe wolumeny.

Wśród najważniejszych zalet tego plastikowego pojemnika obrotowego o wymiarach 600x400x355 mm są bezpieczeństwo, funkcjonalność i oszczędność miejsca. Reklamówki z artykułami spożywczymi umieszcza się w pojemniku na specjalnych zaczepach, co gwarantuje bezpieczeństwo przewożonej żywności.

Wypełnione pojemniki można składować w stosie jeden na drugim, a puste, po obróceniu o 180 stopni, ograniczają powierzchnię załadunkową nawet o 85%. Zastosowanie dodatkowo etykiet z kodami kreskowymi, umożliwia zarządzanie systemem dystrybucji i pełną kontrolę obiegu pojemników. Produkt ten jest kompatybilny z wózkiem Dollyfix, przeznaczonym do transportu pojemników w magazynie sklepu jako ręczny system komisjonowania. Dodatkowo wózki można ze sobą łączyć i elastycznie dopasowywać ich ilość do wielkości zamówienia.

Kolejnym rozwiązaniem oferowanym przez firmę Utz sieciom handlowym i wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom dostarczających jedzenie do domów są pojemniki Nesco. Produkt o profilu trapezowym można składować w stosie za pomocą pokrywy albo rozłożonych pałąków. Po rozładunku natomiast i złożeniu pałąków lub pokrywy, wkłada się jeden w drugi i dzięki temu redukuje pierwotną objętość.

Rozwiązania te są z powodzeniem stosowane w krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji czy w Niemczech, gdzie handel e-commerce jest najbardziej rozwiniętym rynkiem. Warto więc brać przykład z tych rynków i wykorzystywać sprawdzone i pewne standardy, które zagwarantują dostarczenie towaru w stanie niepodważalnej jakości.

DOLLYFIX

DOLLYFIX

UTZ_POL_2014_11_122-127.indd

Pojemnik e-Commerce rozowy z zakupami

Źródło: Georg Utz