Produkcja aluminiowych puszek utrzymuje się na ubiegłorocznym poziomie
1 Jan 1970 12:09

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W pierwszej połowie 2017 r. członkowie Międzynarodowej Organizacji Producentów Aluminiowych Pojemników Aerozolowych (AEROBAL) wyprodukowali globalnie 2,9 mld puszek na aerozole. Ten wynik jest zbliżony do tego z 2016 r., który skończył się rekordowymi wynikami dla branży.

„Znowu jesteśmy na właściwym kursie” - ocenia Sekretarz Generalny AEROBAL Gregor Spengler i dodaje, że jest usatysfakcjonowany kolejnymi doskonałymi osiągnięciami aluminiowych pojemników na aerozole na międzynarodowych rynkach opakowaniowych. „Szczególnie korzystny jest trend związany z dezodorantami, którego wzrost sięgnął dobrych 5 proc. w pierwszej połowie 2017 r. Niestety w podobnym tempie nie rozwijają się segmenty kosmetyków do włosów oraz kremów do golenia. Oba zanotowały spadki w porównaniu z poziomami sprzedaży w połowie ubiegłego roku.”

Zdecydowanie największy udział w całkowitej produkcji – na poziomie 80% - generują nadal środki do pielęgnacji ciała oraz urody. Sektor farmaceutyczny, przemysł spożywczy oraz rynek produktów do czyszczenia i chemii gospodarczej/technicznej odpowiadają za pozostałe 20%.

Sekretarz Generalny AEROBAL twierdzi, że jednymi negatywami w generalnie bardzo dobrych wynikach zanotowanych w połowie roku był wzrost cen materiałów. „Przede wszystkim dotyczy to podwyżki cen aluminium, ale także ceny lakierów, werniksów oraz farb do druku zwiększyły się w znaczący sposób.”

Niezależnie od tych problemów sektor nie zmienia optymistycznych oczekiwań odnośnie drugiej połowy 2017 r. Prezes AEROBAL Eric Frantz wyraża pewność, że fantastyczne wyniki roku ubiegłego mogą zostać powtórzone: „Siła innowacyjności w naszej branży jest imponująca. Optymizmem w perspektywie dalszego sukcesu aerozoli w aluminiowych opakowaniach napawa mnie duża liczba nowych pomysłów produktowych. Ich bogactwo znajduje odzwierciedlenie m.in. w licznych zgłoszeniach do naszego konkursu AEROBAL Can Award oraz jakości zwycięskich puszek.”

Na podstawie informacji AEROBAL opracował TK