Szkło najzdrowszym opakowaniem na mleko
1 Jan 1970 12:53

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z okazji Światowego Dnia Mleka firmy O-I oraz Robico przeprowadziły badanie wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w szkle. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 z nas nie wie jednak, czym się różnią. Ponad połowa badanych uważa, że szkło to materiał opakowaniowy najczęściej kojarzony ze świeżością mleka.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Na przykład media w Wielkiej Brytanii zauważają powrót do codziennej dostawy mleka w opakowaniach szklanych bezpośrednio pod drzwi mieszkańców. Także w Polsce Robico dostrzega rosnące zainteresowanie mlekiem w szkle, i to nie bez powodu: dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54% Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23% wskazało karton, a tylko 15% respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Świeże mleko to produkt o wyjątkowo wysokiej jakości, a obojętny charakter szkła pomaga zachować jego wartości odżywcze. Takie połączenie - świeże mleko i szklana butelka - jest najkorzystniejszym rozwiązaniem prozdrowotnym. Co więcej, wyjątkowość szkła polega
na tym, że można je przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Szkło to materiał, w 100% odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

„Produkty najwyższej jakości pakowane są w najlepsze opakowania. Szkło uważane jest za materiał, który zapewnia najwyższą jakość. Jest bezpieczny dla zdrowia i pomaga w zachowaniu naturalnego smaku oraz aromatu produktu. Wybór szkła był ważnym filarem naszych działań marketingowych, kiedy wypuściliśmy na rynek Zimne Mleko: szkło pomaga w tworzeniu wizerunku naszego produktu, który jest zdrowy i wysokiej jakości. Dodaje Zimnemu Mleku autentyczności, pomagając jednocześnie nam uwydatnić jego cechy - świeżość i wysoką jakość” - powiedział Andrzej Szczepański.

„Nabiał i szkło to połączenie, wywołujące w nas bardzo pozytywne skojarzenia. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Robico i produkować butelki do jedynego świeżego mleka w szkle w Polsce. Jesteśmy także bardzo dumni z samego projektu butelki Zimnego Mleka, która została zaprezentowana w najnowszym globalnym O-I Design Book. Katalog dystrybuowany był wśród klientów i wiodących na świecie agencji projektowych” - powiedziała Magdalena Woronowicz, dyrektor ds. Sprzedaży na Europę północno-wschodnią w O-I.

Źródło: Owens-Illinois