Firmy SATO i Comerso wspólnie dla ograniczenia marnotrawstwa żywności
17 Aug 2018 07:44

Firma SATO, globalny lider w dziedzinie projektowania rozwiązań do identyfikacji i etykietowania, nawiązała współpracę z firmą Comerso specjalizującą się w usługach w dziedzinie produktów spożywczych w celu ograniczenia marnotrawstwa żywności w ramach działalności jednej z największych sieci handlowych we Francji.

Według raportu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Energii (DEME) we Francji każdego roku dochodzi do strat lub marnotrawstwa 10 mln ton żywności. We współpracy z SATO firma Comerso wdrożyła rozwiązanie obejmujące drukowanie etykiet bez podkładu na żądanie, których celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na produkty o upływającym okresie przydatności.

System obejmujący przenośne drukarki etykiet serii TH2 i PW2NX oraz specjalnie zaprojektowane zestawy adapterów do wózków, których obsługa nie wymaga użycia rąk, automatycznie łączy się z siecią informatyczną i bazą danych sieci handlowej, umożliwiając zautomatyzowane przecenianie. Obejmuje on także samoprzylepne etykiety linerless firmy SATO bez warstwy podkładu.

Benoit Gourlay, menedżer ds. rozwoju działalności w SATO France powiedział: „System SATO eliminuje ryzyko błędu wprowadzonych danych, straty wynikające ze stosowania etykiet z podkładem i zapewnia oszczędność papieru. Klient na pierwszy rzut oka widzi, ile może zaoszczędzić wybierając produkt przeceniony”.

„Ponadto zapewniliśmy klientowi wartość dodatkową poprzez zastosowanie etykiet linerless, co przekłada się na znaczne korzyści w zakresie ochrony środowiska i obniżania kosztów. Nie tylko wspieramy zapobieganie marnotrawstwa żywności, pomagamy także sieci handlowej ograniczyć ślad węglowy.”

Dzięki zastosowaniu intuicyjnych drukarek SATO serii TH2 i PW2NX sieć handlowa zwiększyła sprzedaż towarów przecenionych nawet do 85%. Ponadto technologia monitorowania i śledzenia firmy SATO umożliwia przedsiębiorstwu zestawianie niesprzedanych towarów z przyszłymi zamówieniami.

Phillipe Merlet, menedżer ds. IT i jakości w Comerso dodał: „Przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności traktujemy we Francji jako priorytet. Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze współpracy z SATO, która umożliwiła nam usprawnienie procesu przeceniania. Możemy teraz w kilku prostych etapach wyróżnić produkty z upływającą datą przydatności, co sprawia, że klienci mogą oszczędzać na zakupach, co jednocześnie ogranicza marnotrawstwo.”

Źródło: SATO