Folia firmy API Group na wyroby alkoholowe
21 Jun 2017 09:40

API Group poinformowała, że stworzona przez nią folia do tłoczenia na zimno – API 1000 TA - jest od niedawna z powodzeniem stosowana przy produkcji etykiet na wódkę SnowFox kanadyjskiej firmy Port Royal Distillers. Etykiety są wytwarzane z folii termokurczliwej, a zastosowana tu grafika i efekty specjalne nadają im wysoką atrakcyjność wizualną.

SnowFox to ekskluzywna wódka klasy premium o słodkawym posmaku, dla powstania której inspirację stanowiły arktyczny, zimny klimat Kanady oraz występujące w tym kraju lisy polarne. Jest ona zdobywcą m.in. głównej nagrody dla opakowania giętkiego w konkursie Canadian Print Awards oraz srebrnego medalu przyznanego podczas Festiwalu Win i Napojów Alkoholowych w Nowym Jorku.

Specjalistyczna folia API 1000 TA jest aplikowana w procesie tłoczenia na zimno na przednią stronę etykiety. Widnieje na niej głowa kanadyjskiego lisa polarnego, wyłaniająca się z tła o niebieskiej, „arktycznej” kolorystyce. Całość daje niezwykle atrakcyjny dla oka efekt, zwłaszcza w zaciemnionych pomieszczeniach (np. w klubach nocnych) – m.in. za sprawą lśniących oczu lisa, które mają zwrócić uwagę konsumentów.

Wspomniana niebieska część etykiety – dzięki zastosowaniu folii TA – powoduje wrażenie ekskluzywności i wysokiej jakości znajdującego się w środku produktu. Nazwa wódki również została poddana efektom specjalnym: wszystkie litery wyglądają jak nieco poszarpane, zaś zamiast jednej z nich (drugiego „O” w słowie „SnowFox”) pojawia się odcisk łapy lisa polarnego.

„W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma różnymi foliami, doświadczając licznych problemów z ich aplikowaniem. Jednak od kiedy wprowadziliśmy do procesu produkcyjnego folię firmy API, wszystkie trudności zniknęły” – mówi Vishal Sahadeo z firmy Spectrol odpowiedzialnej za produkcję i konfekcjonowanie etykiet na wódkę SnowFox. „Chcieliśmy wywołać efekt, jakiego dotychczas nie było na rynku. Rezultat – przede wszystkim lśniące, niebieskie oczy lisa polarnego – jest tym, czego oczekiwaliśmy. To jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie etykiet, jaką kiedykolwiek udało nam się stworzyć”.

Folia TA firmy API jest aplikowana w ramach jednoprzebiegowego procesu produkcyjnego, realizowanego w 10-kolorowej maszynie fleksograficznej Gallus EM5 10S wyposażonej w napędy serwo.

„Jesteśmy pod wrażeniem zarówno jakości samej folii, jak też poziomu wsparcia technicznego zapewnianego nam przez API” – dodaje Vishal Sahadeo. „Ponieważ nie mieliśmy wcześniej do czynienia z procesem zadrukowywania etykiet termokurczliwych, potrzebowaliśmy pomocy i wskazówek. Przedstawiciele API byli obecni podczas produkcji, doradzając i szkoląc naszych pracowników. Ta pomoc była bezcenna, gdyż uniknęliśmy dzięki temu ewentualnych błędów, a w efekcie – niepotrzebnych przestojów w produkcji”.

API produkuje i dostarcza folie, laminaty oraz materiały holograficzne do firm z wielu branż. Etykieta termokurczliwa stworzona z myślą o wódce SnowFox to przykład jednego z trendów rynkowych, jaki można znaleźć w stworzonym przez API przewodniku po świecie opakowań – API Trends Folio. Występujący tu pod nazwą „Second Skin” („Druga skóra”), obejmuje on opakowania, które w naturalny sposób stają się integralną częścią znajdującego się w środku produktu.

Źródło: API Group