Heidelberg reorganizuje kierownictwo działu e-commerce i marketingu
21 Sep 2018 13:25

Koncern Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) dokona reorganizacji kadry kierowniczej swego działu e-commerce i marketingu, którego rola, w sytuacji rosnącego znaczenia cyfryzacji w poligrafii, stale rośnie. W efekcie tych zmian od początku października br. trzy kluczowe stanowiska kierownicze zostaną obsadzone osobami posiadającymi międzynarodowe doświadczenie zdobyte w różnych sektorach przemysłu. Jedną z nich jest Sonja Mechling, która na stanowisko głównego dyrektora ds. marketingu Heidelberga przychodzi z firmy Robert Bosch Smart Home GmbH; dodatkowo obejmie obowiązki dyrektora zarządzającego w dziale cyfrowym (Digital Unit) niemieckiego koncernu. Mechling jest cenionym ekspertem w dziedzinie handlu internetowego i tworzeniu nowych zespołów biznesowych, z wieloletnim doświadczeniem w pracy w Azji i Europie.

Głównym dyrektorem ds. informatyzacji zostanie dr Stefan Heizmann (38 lat), pod którego pieczą znajdzie się dział IT. Heizmann pełni obecnie analogiczną funkcję w firmie Grupie Gühring, a w 2017 r. zdobył nagrodę Industrial Internet Award za udział we wdrażaniu cyfrowych innowacji, przyznaną przez branżowy magazyn CIO. Jako członek zespołu Heidelberga ma zamiar wykorzystać swoje doświadczenie w zakresie systemów IT w przedsiębiorstwach dla tworzenia platform cyfrowych i rozwoju nowych modeli biznesowych, które pomogą w realizacji procesu cyfrowej transformacji firmy.

 

Robert Franz (46) to dyrektor ds. sprzedaży w firmie Rittal, który w Heidelberg będzie zajmował się nadzorowaniem globalnej sprzedaży w zespole sprzedażowym. Franz, posiadający międzynarodowe doświadczenie w sprzedaży, będzie dodatkowo odpowiedzialny za reorientację Heidelberga na cyfrową sprzedaż multikanałową.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że tych troje menedżerów o tak wysokich kwalifikacjach dołącza do Heidelberga w tak ekscytującym momencie” - powiedział Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny Heidelberga. „Cała trójka będzie siłą napędową transformacji dokonującej się w naszej firmie. Zważywszy na ich międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu, z pewnością będą mieli ważny wkład w obecnym czasie ekspansji i wzrostu.”

Na podstawie informacji Heidelberga opracował TK