KBA: 200 lat rynkowej ekspansji
22 Sep 2017 08:30

21 września br. w Würzburgu firma Koenig & Bauer świętowała jubileusz 200-lecia. W uroczystości wzięło udział blisko 700 klientów firmy z całego świata.

Dzień wcześniej miała miejsce konferencja prasowa, w czasie której Klaus Bolza-Schünemann, CEO Koenig & Bauer przedstawił najważniejsze kamienie milowe w historii przedsiębiorstwa, kładąc szczególny nacisk na przejęcia dokonane w ciągu ostatnich 25 lat. To one umożliwiły niemieckiej firmie - jeszcze ćwierć wieku temu skoncentrowanej na produkcji gazetowej i wydawniczej - zajęcie pozycji lidera w druku opakowań. Dziś firma Koenig & Bauer to drugi na świecie co do wielkości producent maszyn drukujących dla praktycznie każdego segmentu rynku. W 2015 roku firma Koenig & Bauer praktycznie zakończyła kompletną reorientację, wymuszoną kryzysem finansowym z 2008 r. i spowodowaną nim zapaścią w inwestycjach w branży poligraficznej. W 2016 roku udało jej się osiągnąć najwyższy zysk operacyjny w 200-letniej historii, na skutek czego kurs akcji firmy wzrósł od początku 2015 roku z 10 euro do ponad 60 euro. Początek trzeciego stulecia swej działalności koncern postanowił dodatkowo podkreślić reaktywacją historycznej nazwy Koenig & Bauer oraz rebrandingiem. Jak wyjaśnił Klaus Bolza-Schünemann, marka KBA, wprowadzona w 1990 roku po przejęciu firmy Albert-Frankenthal AG, zostanie zastąpiona znaną już na rynku nazwą, ale wprowadzoną z nowym logo, nowym sposobem komunikacji oraz nowym designem maszyn: "Dziś Koenig & Bauer AG posiada 33 spółki zależne, a 12 z nich wytwarza własne produkty dla własnej grupy klientów. Jubileusz 200-lecia postrzegamy jako idealny moment na skupienie wszystkich działalności Grupy, od druku analogowego i cyfrowego, przez prepress, postpress, po usługi serwisowe pod jedną silną marką."

Więcej na temat jubileuszu firmy, jej historii oraz aktualnej działalności w październikowej Poligrafice. AN