Klöckner Pentaplast i Linpac stworzyły wspólnie opakowanie MAP
1 Mar 2017 07:43

Firma LINPAC, czołowy producent opakowań na świeżą żywność, połączył siły z wytwórcą folii specjalistycznych, przedsiębiorstwem Klöckner Pentaplast, w celu stworzenia zasobooszczędnego opakowania MAP (do pakowania w atmosferze modyfikowanej), przeznaczonego na łatwo psujące się artykuły spożywcze i napoje.

Na nowatorski projekt składa się wstęga z tworzywa APET++ ze sztywną podstawą od Klöckner Pentaplast oraz barierowa folia wierzchnia LINtop PET HB firmy LINPAC, które wspólnie tworzą atrakcyjne, bezpieczne opakowanie umożliwiające skrócenie czasu dotarcia towaru na rynek.

Opakowanie z mono PET, wykorzystujące najnowocześniejszą technologię MAP i nadające się do całkowitego recyklingu, zostało stworzone z myślą o ochronie i zabezpieczaniu konserwowanych i gotowanych mięs, serów, świeżych makaronów, posiłków gotowych do spożycia oraz napojów.

Producenci opakowań mogą przetwarzać lekką folię mono APET++, dostępną w wersji z barierą EVOH lub bez niej, zgrzewaną na liniach do termoformowania w niższych temperaturach i krótszym czasie w porównaniu z konkurencyjnymi materiałami z PET. Co podkreślają twórcy, zwiększenie prędkości termoformowania jest możliwe dzięki lepszej transmisji ciepła.

Z kolei sprzedawcy produktów w opakowaniach mogą liczyć na lepszą prezencję towarów na półkach dzięki doskonałym własnościom przeciwmgielnym folii LINtop PET HB, jak również łatwości otwierania dla wygody konsumentów.

Podstawa i wieczko tworzą lekkie, ekologiczne opakowanie sztywne, które zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa żywności w całym łańcuchu dostaw; zwłaszcza jeśli porównamy je z analogicznymi foliami wierzchnimi do zgrzewania wykonanymi z polietylenu i polipropylenu.

Erwan Cadoret, odpowiedzialny za folie barierowe w firmie LINPAC: „Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z rezultatów naszej współpracy z zespołem firmy Klöckner Pentaplast. Nasza połączona wiedza zaowocowała powstaniem wyróżniającego się opakowania wysokiej jakości, które spełnia cel, jakim jest zapewnianie naszym klientom zysków płynących z realnie tańszych i wydajnych rozwiązań.”

Na podstawie informacji firmy LINPAC opracował TK