Nowy lakier 3D firmy Mondi
26 Sep 2017 18:12

Uwagę dzisiejszych konsumentów przyciągają wyróżniające się, nietypowe wzornictwo oraz formaty opakowań. Zainspirowana tym trendem firma Mondi opracowała ostatnio specjalny trójwymiarowy lakier zapewniający efekty dotykowe dla zwiększenia atrakcyjności na półkach w punkcie sprzedaży. Powlekanie powierzchni materiału lakierem wypukłym jest procesem zintegrowanym w linii produkcyjnej, który pozwala uzyskać efekt podobny do wytłaczania. Dzięki temu opakowanie stymuluje ludzkie zmysły poprzez wrażenia dotykowe i oferuje konsumentom nowy wymiar w sferze doznań zakupowych. To wzbudzające zachwyt nowe wykończenie zapewnia właścicielom marek fascynujące możliwości w zakresie wyróżniania produktów klasy premium na półce sklepowej.

Z technicznego punktu widzenia proces wykończenia można łatwo zintegrować z istniejącymi liniami produkcyjnymi bez konieczności dodawania kolejnych etapów. Kluczem do sukcesu jest specjalna metoda nanoszenia na folię lakieru wypukłego o bardzo dużej gęstości (co pozwala uzyskać grubość powyżej 50 μm). Wprowadzenie do oferty firmy Mondi nowego lakieru 3D przynosi liczne korzyści zarówno menedżerom ds. marki, jak i klientom. Właściciele marki mogą wykorzystać tę metodę, aby za pomocą trójwymiarowego efektu uwydatnić dowolny obraz lub logo. W rezultacie pozwala to znacząco wyróżnić wizerunek marki na półce bez istotnych zmian w procesie laminowania. Konsumenci natomiast mogą cieszyć się imponującymi wrażeniami dotykowymi na opakowaniach swoich ulubionych produktów.

Oliver Sperber, Chief Innovation Officer w Mondi Consumer Packaging, powiedział: „Nasi zaangażowani specjaliści ds. badań i rozwoju opracowali to innowacyjne wykończenie z myślą o tym, jak ważne jest, aby marki wzmacniały swój wizerunek oraz odczucia konsumentów. Obecnie większość decyzji o zakupie produktów FMCG podejmuje się przed półką w supermarkecie i przypuszczalnie ta tendencja utrzyma się przez dłuższy czas. Lakier 3D jest przykładem, w jaki sposób klienci odnoszą korzyści dzięki synergistycznym strategiom badawczym i rozwojowym firmy Mondi, która oferuje kompleksowy wachlarz dostępnych rozwiązań w dziedzinach takich jak folie z tworzyw sztucznych, opakowania, papier i materiały powlekane”.

Źródło: Mondi