O-I: EXPRESSIONS – rewolucja w projektowaniu szklanych opakowań
7 Sep 2018 08:44

O-I: EXPRESSIONS to innowacyjna usługa, która stworzy producentom z branży spożywczej i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe. Umożliwi przemianę szklanych butelek w wielowymiarowe dzieła sztuki dzięki cyfrowo drukowanym i niestandardowym efektom, które nadadzą produktom indywidualny charakter i podkreślą ich wartość premium.

Rozwiązanie jest skierowane do agencji kreatywnych, profesjonalistów zajmujących się opakowaniami oraz wszystkich producentów z branży spożywczej i napojów, którzy chcą się wyróżnić i sprawić, by konsumenci jeszcze chętniej wybierali ich marki. O-I: EXPRESSIONS umożliwia, na końcowym etapie projektowania, połączenie znanych od lat zalet szkła z innowacyjnym, ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Narzędzie pomoże klientom O-I w budowaniu zaangażowania, satysfakcji i lojalności konsumentów oraz podkreśli ekskluzywny charakter marek.

Dzięki technologii druku cyfrowego O-I: EXPRESSIONS umożliwi markom, w szybkim czasie i w przystępnej cenie, tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemności, z wykorzystaniem niespotykanej dotąd gamy kolorów i możliwości projektowania. W efekcie marki będą potrafiły lepiej reagować na rosnące zapotrzebowanie klientów na spersonalizowane i wyjątkowe produkty. W szybki i elastyczny sposób będą w stanie opracować opakowania dla krótkich serii produktów, wspierając sezonowe promocje lub limitowane kolekcje.

Technologia O-I: EXPRESSIONS w żaden sposób nie wpływa negatywnie na środowisko. Wykorzystuje atramenty organiczne, które nie wpływają na możliwość recyklingu szkła, a także pomaga zmniejszyć ilość odpadów, dzięki redukcji zapasów.

Wersja premium usługi, O-I: EXPRESSIONS RELIEF, która swoją nazwę zaczerpnęła z techniki rzeźbiarskiej, będzie oferować markom możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Umożliwi to markom interakcję z konsumentami poprzez zmysł dotyku. O-I: EXPRESSIONS RELIEF wykracza poza znane do tej pory możliwości personalizacji i podkreślenia wartości premium produktu.

"O-I: EXPRESSIONS to ważny krok w naszym nieustającym dążeniu do tego, by dostosowywać się do potrzeb klientów i konsumentów. Ta innowacyjna usługa jest ekscytującym wynikiem strategicznego planu rozwoju O-I i odzwierciedla naszą wizję wyróżnienia grup produktów o wysokiej wartości poprzez wykorzystanie nowych technologii i innowacji wraz z nową atrakcyjną i elastyczną ofertą usług” – powiedział Arnaud Aujouannet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu O-I.

Usługa O-I: EXPRESSIONS będzie dostępna dla europejskich klientów O-I do połowy 2019 roku, a wkrótce potem w USA. Do tego czasu O-I planuje inicjować nowe projekty i omawiać szczegóły współpracy.

"Europa stanowi 24% globalnego rynku personalizowanych opakowań, a jednocześnie jest podstawowym rynkiem dla O-I, dlatego cieszymy się, że pierwszy krok naszej podróży odbędzie się tutaj. Handlowcy czekają na możliwość zaproponowania klientom wyjątkowych promocji, a marki coraz częściej wykorzystują limitowane serie, aby się wyróżnić. Dla sprostania tym oczekiwaniom potrzebujemy szybkiego procesu projektowania, akceptacji i realizacji. O-I: EXPRESSIONS umożliwia to wszystko" – zaznaczył Vitaliano Torno, prezes O-I Europe.

Technologia

W 2014 r. firma O-I zainwestowała w sprzęt do druku cyfrowego na niewielką skalę, aby opracować podstawy usług O-I: EXPRESSIONS i O-I: EXPRESSIONS RELIEF oraz skonfrontować je z potrzebami rynku. W celu wprowadzenia nowej usługi na skalę przemysłową O-I początkowo zainwestował w dwie linie produkcyjne do druku cyfrowego direct2glass, umożliwiające bezpośrednie drukowanie bezdotykowe za pomocą procesu Drop-on-Demand, który generuje kroplę atramentu tylko wtedy, gdy jest to wymagane. Zastosowanie atramentów UV umożliwia szybkie i niezawodne utwardzanie, a model CMYK otwiera drzwi do spektrum kolorów Pantone.

Projektantka prezentuje potencjał O-I: EXPRESSIONS

Premiera O-I: EXPRESSIONS ma wyjątkowy charakter, gdyż O-I zaprosił znaną projektantkę, Matali Crasset, do eksperymentowania z technologią i zaprezentowania jej potencjału. Crasset stworzyła niesamowitą instalację statku kosmicznego z 90 szklanych butelek wydrukowanych za pomocą usługi O-I: EXPRESSIONS. Instalacja zostanie wyświetlona podczas Paris Design Week. To dowód na to, że jakość, zakres kolorów i efektów dostępnych dzięki tej innowacji, pozwoli projektantom i agencjom zajmującym się projektowaniem opakowań w pełni uwolnić ich wyobraźnię.

O-I zaprezentuje O-I: EXPRESSIONS na targach:

LuxePack (1-3 października, Monaco), Brau Beviale (13-15 listopada, Norymberga) oraz Vinitech

(20-22 listopada, Bordeaux).

Źródło: Owens-Illinois