O-I wprowadza butelkę ułatwiającą precyzyjne nalewanie piwa
3 Oct 2017 14:10

Dzięki współpracy O-I z producentami piw rzemieślniczych powstała nowa butelka umożliwiająca indywidualną kontrolę nad pianą podczas nalewania. Produkt został już wprowadzony na rynek w Ameryce Południowej, ale największy na świecie producent opakowań szklanych bada także potencjał europejskiego rynku browarniczego.

Niezależnie od tego, czy jest delikatna czy obfita, dla pasjonatów piwa piana to wyznacznik smaku i jakości, jaką charakteryzuje się ten napój. O-I, największy na świecie producent opakowań szklanych, zaprojektował innowacyjną butelkę, która pozwala na bardziej precyzyjne nalewanie piwa. To niezwykle ważne dla twórców rzemieślniczych i kraftowych produktów z klasy premium, których klienci szczególną wagę przywiązują do celebracji konsumpcji.

Niezwykłą cechą butelki jest asymetryczny kształt szyjki. Z jednej strony smukłej szyi, między korpusem a otworem, biegnie przekątne połączenie. W zależności od obrotu i kąta trzymania butelki nalewający ma wpływ na sposób, w jaki piwo wypełnia szklankę.

To innowacyjne rozwiązanie stworzone przez O-I jest aktualnie stosowane przez browarników w Ameryce Południowej, a od jesieni butelki dostępne są w wybranych sklepach w Brazylii. Dwie marki z brazylijskiego stanu Paraná, „Von Borstel” z Londriny i „Bodebrown” z Kurtyby, oferują swoim klientom możliwość bardziej precyzyjnego nalewania, a tym samym związany z nową butelką specjalny rytuał podawania. W Europie O-I bada potencjał rynku i sprawdza, czy europejscy browarnicy mogą być zainteresowani używaniem MyPour w kreowaniu elementów wyróżniających ich markę.

„Ta funkcja może być szczególnie interesująca dla mikrobrowarów i niszowych dostawców. Wiemy, że dla pasjonatów piw kraftowych i rzemieślniczych picie piwa to rytuał. Dzięki kształtowi butelki MyPour i zmianie sposobu serwowania to doświadczenie może być jeszcze głębsze” – wyjaśnia Steffi Lenz, Innovation Project Manager w O-I.

Browary, które już używają MyPour, są przekonane o wartości dodanej, jaką przynosi ta butelka. Dla Marcusa von Bortsela, właściciela browaru Von Bortsel, nowe opakowanie daje przewagę konkurencyjną, odróżniając jego produkt w sklepach i wzmacniając relację konsumenta z marką. Bodebrown wprowadził swoje produkty na rynek w Kurtybie i São Paulo w maju. „Mocno wierzymy w siłę z jaką opakowanie może pokazać konsumentowi profil produktu, a Artesanal 500 wzmacnia nasz wyrazisty i innowacyjny charakter. Dodatkowo zainwestowaliśmy w produkowane przez O-I ekskluzywne butelki z wytłoczonymi herbem i nazwą, które niewątpliwe pokazują, kim jesteśmy: pasjonatami piwa!” – mówi Samuel Cavalcanti, założyciel marki Bodebrown.

Źródło: Owens-Illinois