Piwo Łomża z nową butelką
5 Jul 2017 13:22

Browar Łomża, wraz z nową strategią komunikacji, wypuścił na rynek piwo Łomża Jasne w nowej butelce – zoptymalizowanej względem dotychczasowego i lubianego przez konsumentów smukłego kształtu. Najnowszy projekt podkreślił tę cechę, a dodatkowo szyjka butelki zyskała cztery wytłoczenia nawiązujące do tradycji browaru – w postaci odnowionej wersji jego znaku sprzed kilkudziesięciu lat. Takie właśnie było zadanie projektowe: uzyskanie opakowania szklanego, podkreślającego regionalizm i historyczną tożsamość marki przy jednoczesnym zachowaniu jej dotychczasowych, lubianych przez konsumentów atrybutów. Za wykonanie tego zadania odpowiedzialne jest studio THIS. W ramach procesu powstało kilkadziesiąt wariantów butelki. Jej ostateczny kształt osiągnięto przy współpracy z Ardagh Group.

„Butelka posiada wyzywające ze względu na proces produkcji opakowań szklanych cztery grawery wykonane w dwóch technikach: tradycyjną i debbosingu, czyli graweru wklęsłego. Ma pojemność 500 ml i jest bardzo smukła, wręcz strzelista” – informuje Roman Sobecki z działu projektowego OEG Design gostyńskiej huty szkła.

Łomża dostępna jest na rynku od 49 lat. „W tym czasie udało nam się zdobyć ugruntowaną pozycję i podbić serca kolejnych pokoleń piwoszy. Nowa strategia komunikacji to dowód, że nie osiadamy na laurach” - mówi Maciej Dymalski, kierownik marketingu Van Pur, będącego właścicielem marki.

Piwo Łomża ma być alternatywą zarówno dla piw masowych, jak i kraftowych. Maciej Dymalski podkreśla jego nowy, unikatowy charakter „Kładziemy nacisk na autentyczne zasady warzenia piwa, gwarantujące konsumentom jakość i bezpieczeństwo produktu. Odrzucamy masowość i konformizm, bez uciekania w skomplikowane wyrafinowanie piw kraftowych. Chcemy uczynić Łomżę najlepszym piwem regionalnym w Polsce, stąd pomysł rebrandingu marki. Znaleźliśmy niszę komunikacyjną i wizerunkową, która odpowiada na trendy konsumenckie”.

Źródło: Ardagh Group