Karton-Pak – tu liczy się klient i jego potrzeby
11 Jun 2017 19:10

Firma Karton-Pak z Nowej Soli to rodzime przedsiębiorstwo z polskim kapitałem, którego historia sięga lat dwudziestych ubiegłego stulecia, natomiast wykorzystywana tu technologia śmiało wkroczyła przed laty w XXI wiek. W tym roku Karton-Pak obchodzi jubileusz 25-lecia prywatyzacji. Uroczystość jest związana jednocześnie z otwarciem 22 czerwca br. nowego, drugiego już zakładu produkcyjnego (o powierzchni 23 tys. m2). To dowód, że firma nie poprzestaje na swoich dotychczasowych osiągnięciach, ale nadal intensywnie się rozwija kontynuując i pielęgnując jednocześnie swoją bogatą tradycję. Każdy klient spotka się tu ze zrozumieniem, elastycznym podejściem; Karton-Pak dokłada wszelkich starań, aby pomóc mu w optymalizacji jego produkcji, poprawić wydajność i wzmocnić jego pozycję na rynku. Tu bowiem panuje przekonanie, że sukces klienta przekłada się na sukces własny.

Karton-Pak to obecnie nowoczesna, dobrze zorganizowana firma, która produkuje opakowania z surowców odnawialnych, podlegających w 100% recyklingowi, działająca zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Jej misją jest wspieranie klientów zarówno we wdrażaniu nowych produktów, jak również w ich codziennej pracy. „Doskonale rozumiemy jakie znaczenie w procesie produkcji spełniają opakowania i jak ważne dla naszych zleceniodawców jest dostarczenie ich w terminach oczekiwanych przez klienta” – mówi Jerzy Sarama, prezes Karton-Pak. „Nasze inwestycje, w tym nowy zakład, pozwalają nam obecnie nie tylko na wzrost mocy produkcyjnych, ale również na zachowanie naszej elastyczności i krótkich terminów dostaw. Fakt, że się rozwijamy szereguje nas obecnie wśród dużych firm, ale nasze relacje z klientami pozostają bardzo przyjazne. Nie budujemy ich bowiem na zasadach korporacyjnych, choć zasady i bezpieczeństwo są dla nas bardzo ważne, ale na podejściu do każdego klienta indywidualnie. To nas wyróżnia spośród wielu innych firm, a jest możliwe dzięki doświadczeniu jakie posiadamy, które budowaliśmy przez lata. Żadna młoda firma nie jest w stanie oferować swoim klientom tak dużej wiedzy i doświadczenia; w dużych w korporacjach z kolei często pojedynczy klient przegrywa z procedurami. Dla nas jest on i będzie zawsze priorytetem. Rosnąca ich liczba to nasze najlepsze referencje”.

Okazją do świętowania sukcesów firmy Karton-Pak jest wspomniany jubileusz 25-lecia prywatyzacji firmy. Karton-Pak jest jedną z najstarszych firm, działających w branży opakowań z tektury litej w Polsce. Już w 1923 roku funkcjonowała tu manufaktura kartonów, która została ponad 70 lat temu przejęta przez państwo. Kluczowym momentem w działalności zakładu było uruchomienie w latach 60-tych XX w. produkcji opakowań z nadrukiem. W 1992 roku majątek firmy został przejęty przez utworzoną przez pracowników spółkę pod nazwą Zakład Produkcji Opakowań Karton-Pak S.A. Obecnie firma jest jednym z najbardziej zautomatyzowanych producentów opakowań w kraju.

W ostatnich latach Karton-Pak odnotowuje imponujący rozwój nie tylko na rodzimym rynku, ale również dynamiczny wzrost eksportu produkowanych przez siebie opakowań (obecnie to ponad 30% wartości sprzedaży). Jego specjalnością są opakowania z tektury litej, których wygląd, precyzja wykonania oraz wysoka jakość nadruku odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów (są wśród nich przede wszystkim firmy spożywcze z kraju i z zagranicy). Priorytetem – jak podkreśla Jerzy Sarama - jest tu jakość, terminowość, ale przede wszystkim indywidualne podejście, elastyczność w realizacji powierzonych firmie zleceń, a także ekologia i zrównoważony rozwój.

Sukces firmy był możliwy dzięki temu, że zawsze dokładała ona starań, by jej produkcja opierała się na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Przedsiębiorstwo dysponuje nowoczesnymi maszynami renomowanych dostawców. „Na każdym etapie naszej pracy dokładamy wszelkich starań, aby zaspokoić potrzeby i oczekiwania współpracujących z nami firm. Opakowania tekturowe, które wykonujemy, podnoszą atrakcyjność zapakowanych w nie wyrobów oraz wpływają pozytywnie na rozpoznawalność ich marki, dlatego ich produkcja musi opierać się na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Nasz sukces jednak nie byłby możliwy bez ludzi i dlatego chciałbym podziękować wszystkim, z którymi współpracujemy, a także naszym pracownikom za codzienną pracę i zaangażowanie” – podkreśla Jerzy Sarama.

Źródło: Karton-Pak