Unikalne opakowanie Mondi dla czeskiej sieci fast-food
17 Jan 2018 13:11

Kultura stołowania się w barach szybkiej obsługi opakowała kraje Europy Centralnej i będzie nadal rozwijać się w szybkim tempie w nadchodzących latach. Mimo że sektor jest zdominowany przez dużych graczy – takich jak koncerny McDonald's czy Yum! Brands (właściciel m.in. sieci KFC oraz Pizza Hut) – mniejsze sieci także znajdują swoje miejsce na rynku. Rosnąca liczba restauracji typu fast-food, które wyrastają jak grzyby po deszczu, wymaga od mniejszych firm szukania sposobów na zwrócenie uwagi konsumentów na własną ofertę. Firma Mondi, międzynarodowy producent opakowań, stworzył niedawno innowacyjne opakowanie, które pomaga wyróżnić markę nowej sieci restauracji fast-food w Czechach o nazwie Country Burger.

Uruchomiony w 2016 r. Country Burger odróżnia się od konkurencji przywiązaniem do jakości produktów, domową atmosferą oraz koncentracją na potrzebach klientów. Oferując kanapki wyłącznie z najlepszą irlandzką wołowiną i świeże, produkowane lokalnie dodatki, firma wpisuje się w trend zdrowego żywienia w fast-foodach. Chcąc to podkreślić, właściciele poszukiwali nowoczesnego opakowania na jedzenie na wynos, które wyróżniłoby ich markę i poprawiło satysfakcję klientów. Z pomocą Mondi zamienili marzenia w rzeczywistość, która przybrała postać wielozadaniowego pudełka na wynos wykonanego w całości z tektury nadającej się do recyklingu. Innowacyjny menu-box zawiera kompaktową tackę z miejscem na kubek, zabezpieczony przez uchwyt do przenoszenia.

Główną korzyścią nowego rozwiązania jest jego wyjątkowo funkcjonalna konstrukcja, która jest prosta do złożenia i dopasowania do potrzeb zamówienia (oddzielne przegródki na hamburgera, tortillę, chipsy, napije itd.) oraz bardzo przyjazna dla użytkownika. Dzięki nowemu wzornictwu klienci mogą bezpiecznie przenosić kilka produktów i korzystać z nich „w biegu”, jednocześnie ciesząc się unikalnym i przyciągającym wzrok wyglądem opakowania. Produkt Mondi trafił na rynek w październiku 2016 r. i zyskał bardzo pozytywny rynkowy odbiór. „Opakowanie było kluczowym elementem dla naszego brandingu, dlatego zależało nam, by właściwie oddawało wyznawane przez nas wartości. Dzięki użyciu sztywnej tektury falistej w naturalnym brązowym kolorze zdołaliśmy odtworzyć 'wiejski klimat', który dobrze wpisuje się w styl naszych burgerów i wyróżnia się na tle konkurencji. Wierzymy, że osiągnęliśmy nasz cel, o czym świadczą fantastyczne reakcje klientów” - wyjaśnia Lukáš Káninský, dyrektor zarządzający w Country Burger.

Ladislav Kneisl, dyrektor ds. innowacji produktowych w Mondi Bupak, dodaje: „Koncepcja menu-box stworzona dla Country Burger jest unikalna z uwagi na swój zrównoważony charakter, wygodę dla użytkownika końcowego oraz elastyczność w dopasowywaniu formatów. Nasz klient był zachwycony jego potencjałem kreowania marki oraz wielozadaniowością, zaś konsumenci docenili inteligentną konstrukcję oraz łatwość użycia. Dla nas w Mondi liczy się możliwość pokazania, jak inteligentne opakowania z tektury falistej pomagają w rozwoju biznesu, zapewniając korzyści zarówno dla środowiska, jak i konsumentów”.

Na podstawie informacji Mondi opracował TK