UPM Raflatac rozszerza ofertę etykiet spożywczych o cztery nowe produkty
18 May 2018 11:51

UPM Raflatac wprowadza na rynek europejski cztery nowe bezpieczne dla żywności produkty etykietowe. Będzie to rozszerzenie oferty etykiet spożywczych firmy, które zapewni większy wybór materiałów właścicielom marek i projektantom opakowań. Wszystkie cztery produkty spełniają restrykcyjne wymagania Unii Europejskiej dotyczące bezpieczeństwa żywności.

Synthermal Clear Plus to wysoce przejrzysta folia do druku termicznego, która zapewnia doskonałą widoczność produktu i efekt niewidocznej etykiety na opakowaniach produktów spożywczych. W związku z wymaganiami z zakresu bezpieczeństwa żywności folia nie zawiera bisfenolu A (BPA) i bisfenolu S (BPS) — to kolejny krok w ramach zgodności z przepisami Unii Europejskiej, które wymagają, aby po 2 stycznia 2020 r .materiał termiczny sprzedawany w Europie nie zawierał BPA. Synthermal Clear Plus cechują doskonałe możliwości przetwarzania i wielka elastyczność dla potrzeb optymalizacji procesów w drukarni.

Wysokiej jakości produkty spożywcze i produkty rzemieślnicze wymagają odpowiednich materiałów etykietowych, które będą odzwierciedlać luksusową naturę marki. Jednocześnie klienci, podobnie jak właściciele marek, coraz bardziej skłaniają się do wyborów przyjaznych środowisku. Aby zaspokoić te wymagania UPM Raflatac wprowadza trzy nowe fakturowane i przyjemne w dotyku materiały wierzchnie, które podkreślają jakość etykietowanych produktów, a jednocześnie spełniają standardy zrównoważonego rozwoju. Materiał Antique Food-FSC charakteryzuje się drobno fakturowanym wykończeniem, Fleur de Coton Food-FSC ma naturalne wykończenie, a Multiprint Food-FSC — przyjemne satynowe. Mogą być pokryte folią lub wytłoczone podczas drukowania, co tworzy zachwycający efekt wizualny.

Wszystkie trzy papierowe materiały wierzchnie mają certyfikat FSC gwarantujący, że drewno wykorzystane do ich produkcji pochodzi z lasów zarządzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Podobnie jak w przypadku Synthermal Clear Plus priorytetem w ich tworzeniu było bezpieczeństwo żywności — wszystkie trzy spełniają wymogi najnowszych przepisów UE dotyczących bezpieczeństwa żywności.

„Bezpieczeństwo jest najważniejszym atrybutem wszystkich produktów zawartych w szerokiej ofercie materiałów do etykietowania żywności. Wiemy o zapotrzebowaniu branży na szerszy wybór produktów pomagających we wzmacnianiu wizerunku i wyróżnianiu marki. Cztery nowe produkty to dopiero początek. Będziemy dalej rozszerzać ofertę zgodnie z wymaganiami branży, koncentrując się na bezpieczeństwie produktów, przewidując zmiany przepisów, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju” — wyjaśnia Jouni Iiskola, dyrektor segmentu, UPM Raflatac EMEIA.

Źródło: UPM Raflatac