Ranpak Holdings Corp. („Ranpak”) (NYSE: PACK), światowy lider w zakresie zrównoważonych, papierowych rozwiązań opakowaniowych, wprowadza nową opcję pakowania dla sprzedawców detalicznych. Rozwiązania „Pack-in-Store” dostępne są teraz na rynkach w regionie EMEA.
Ostatnie, bardzo znaczące zmiany w zachowaniach konsumentów miały decydujący wpływ na handel detaliczny. Luc Smeets (dyrektor ds. marketingu na EMEA w Ranpak) mówi, iż firma Ranpak bezpośrednio dostrzegła pojawienie się kolejnej zmiany – wymagań klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju: Jako dostawca rozwiązań opakowaniowych dla branży e-commerce i przemysłowego łańcucha dostaw widzimy, iż zarówno sprzedawcy internetowi, jak i ci prowadzący sprzedaż stacjonarną mają do czynienia z gwałtownie zmieniającym się krajobrazem przedsiębiorczości i potrzebują bardziej zrównoważonych opcji z zakresu pakowania.
Najnowsze przewidywania przygotowane przez firmę Forrester potwierdzają trend, który wszyscy już zdążyliśmy dostrzec, związany ze znaczeniem gospodarki cyrkularnej w handlu detalicznym. Podkreślają one także rosnące oczekiwania w odniesieniu do obsługi zwrotów dokonywanych przez konsumentów (1). Oba te zjawiska bezpośrednio przekładają się na reputację marki i doświadczenia klientów jako czynniki, które będą miały kluczowe znaczenie w nadchodzących latach – i na tym właśnie obszarze pomocny będzie lepszy sposób pakowania towarów.
Sprzedawcy detaliczni na całym świecie podejmują wysiłki zmierzające do przyciągania konsumentów poprzez lepsze planowanie i komunikację oraz zapewnienie bardziej zrównoważonych, efektywniejszych działań. Jak najlepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni jest istotnym czynnikiem i może obejmować również taką opcję, jak zakup online i odbiór w sklepie. Wciąż jednak decydujące znaczenie mają doświadczenia klienta w sklepie: około 62% zakupów stacjonarnych może być dokonywanych pod wpływem impulsu (2), więc uproszczenie operacji w punkcie sprzedaży oraz zapewnienie zrównoważonych, przyjaznych marce rozwiązań ma duże znaczenie.
Luc Smeets: Klienci robiący zakupy w sklepach stacjonarnych chcą szybkiego i efektywnego pakowania, a także chcą widzieć za ladą sklepową rozwiązania opakowaniowe, które są w 100% zrównoważone i biodegradowalne. Dla sprzedawców zaś ważna jest możliwość uniknięcia konieczności magazynowania różnego rodzaju opakowań, gdyż zabiera to cenną przestrzeń. Nasz nowy system „Pack-in-Store” stanowi rozwiązanie dla każdego z tych wyzwań.
Firma Ranpak ma bogate doświadczenie w środowisku pakowania przemysłowego i w środowisku online, zaś teraz stworzyliśmy nowe rozwiązania dla sklepów detalicznych. „Pack-in-Store”, który z łatwością można włączyć w dowolny, stosowany obecnie przez sprzedawcę system, oferuje opcję ekonomiczną, prostą i pozostawiającą niewielki ślad. Zabezpieczenie wykonane w 100% z papieru pozwala zrezygnować z tradycyjnej folii bąbelkowej. Nowa gama produktów stanowi odzwierciedlenie naszego zorientowania na innowacje nakierowane na wzrost, a także zaangażowania w tworzenie przyjaznych dla środowiska rozwiązań wyrażających wartości, jakie łączą nas z wieloma klientami na całym świecie.
Opinie zwrotne otrzymane od klientów, którzy zetknęli się z nowym rozwiązaniem przedpremierowo, są bardzo pozytywne. Ranpak zwiększa obecnie zakres działalności w tym obszarze, by sprzedawcy detaliczni z regionu EMEA mogli oferować swoim klientom opakowania sprzyjające gospodarce cyrkularnej. Rozwiązanie „Pack-in-Store” zapewnia znakomitą ochronę produktu oraz oszczędność w porównaniu z systemami wykorzystującymi piankę czy folię bąbelkową, pomaga zatem chronić towary i równocześnie uzyskiwać korzyści finansowe.
Geami Wrap ’n Go
Najważniejszą innowacją „Pack-in-Store” do stosowania w sklepach jest konwerter Wrap ‘n Go. To nowy, opatentowany dozownik do opakowań Geami. Rozszerza on papier nacinany typu kraft w ochronną strukturę plastra miodu 3D, z możliwością zastosowania miękkiej bibuły jako opcji dodatkowej. Wrap ‘n Go to rozwiązanie zrównoważone, modułowe i łatwe w użyciu, niewymagające stosowania taśmy klejącej ani cięcia. Opatentowany mechanizm samonapinający zwiększa efektywność i niezawodność w porównaniu z podobnymi rozwiązaniami oferowanymi przez konkurencję, umacniając pozycję firmy Ranpak jako lidera w dziedzinie opakowań papierowych.
Dla handlu detalicznego bardzo przydatne są także trzy inne opcje:
Geami EX Mini to poręczne pudełko z dozownikiem zaprojektowane w celu rozciągania papieru nacinanego typu kraft w ochronną, trójwymiarową strukturę plastra miodu. Projekt pudełka podnosi jakość obsługi w sklepie, bezpośrednio pokazując klientom zaangażowanie danej marki w kwestię zrównoważonego rozwoju.
Geami Sheets to małe pudełko Geami z papierem nacinanym typu kraft, który można rozszerzać w ochronną, trójwymiarową strukturę plastra miodu. Jedno pudełko to aż 140 m2 materiału opakowaniowego. Bez trudu można je umieścić pod ladą.
FillPak Go to proste i niezwykle efektywne rozwiązanie dla firm rozpoczynających działalność lub o niewielkim zapotrzebowaniu na wypełnianie wolnej przestrzeni podczas pakowania. Łatwo integruje się z dowolnym środowiskiem pakowania.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ranpak
––––––––
(1) Fiona Swerdlow, Sucharita Kodali, Forrester, Predictions 2022.
(2) Godwin Ofori, Newneuromarketing.com, What Psychology Knows. About Impulse Buying In 2020, 8 lipca 2020 r.