Amerplast i Metsä Tissue wspólnie dla gospodarki cyrkularnej
8 Mar 2019 10:18

Transformacja ku Gospodarce Obiegowej jest niezbędna, jeśli zależy nam na stworzeniu lepszej i bardziej zrównoważonej przyszłości dla naszych dzieci i kolejnych pokoleń. Musimy możliwie najlepiej wykorzystać ograniczone zasoby i podejmować wspólne wysiłki przeciw zmianom klimatu. Firma Amerplast wraz z marką Serla należącą do Metsä Tissue zjednoczyły siły przy tworzeniu pierwszego na rynku opakowania na chusteczki higieniczne zgodnego z ideą Ekonomii Cyrkularnej.

ESSI Kiertokääre firmy Amerplast to pierwsza koncepcja opakowania zgodnego z tą ideą, która wykorzystuje zrecyklowane tworzywa pochodzące ze źródeł przemysłowych oraz zużytych opakowań konsumenckich, pozyskiwanych w selektywnej zbiórce od fińskich gospodarstw domowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Amerplast, wykorzystanie odzyskanych w procesach recyklingu surowców zmniejsza negatywny wpływ opakowań na środowisko oraz ogranicza zużycie pierwotnych surowców.

Tym, co wyróżnia Zielone Opakowanie (Green Pack) marki Serla, są nie tylko materiały pozyskane w procesach recyklingu. Samo opakowanie stanowi połączenie koncepcji ESSI Kiertokääre oraz polietylenu Green PE pochodzenia biologicznego. Green PE jest produkowany z wykorzystaniem etanolu, produktu ubocznego powstającego w procesach produkcji cukru. Nie zawiera on surowców kopalnych i może być poddany recyklingowi z wykorzystaniem dostępnych metod przetwarzania strumienia odpadów. Trzcina cukrowa jest w 100% odnawialna, a w dodatku przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Po zużyciu opakowanie Green Pack nadaje się w pełni do recyklingu istniejącymi metodami odzysku i może być wykorzystane jako surowiec do produkcji nowych opakowań na chusteczki higieniczne.

„Jesteśmy szczęśliwi i dumni ze stworzenia tego innowacyjnego materiału przeznaczonego na żółte opakowania chusteczek higienicznych marki Serla. Zrównoważony rozwój tkwi u podstaw marki Serla, a my wspieramy Gospodarkę Obiegową także poprzez wykorzystanie w produktach Serla papieru z odzysku” - mówi Hanna Hirvonen, menedżer marki w Serla.

„Amerplast – w zgodzie ze zrównoważonym programem AmerGreen - angażuje się w tworzenie ekologicznych rozwiązań dla opakowań giętkich. Kładziemy nacisk na recyklowalność oraz stosowanie materiałów z odzysku i pochodzenia biologicznego. Nieustannie poszukujemy bardziej ekologicznych rozwiązań, które mogą być alternatywą dla tradycyjnych surowców opartych na paliwach kopalnych (...)” - wyjaśnia Ari-Pekka Pietilä, dyrektor marketingu w Amerplast. „Przejście ku ekonomii obiegowej wymaga zbiorowego wysiłku, a współpraca z innowacyjnymi i ekologicznie uświadomionymi klientami w rodzaju Metsä Tissue odgrywa kluczową rolę w transformacji naszego przemysłu ku biznesowi opartemu na ekologii” - podkreśla Pietilä.

Na podstawie informacji Amerplast opracował TK