API Group na konferencji Pack & Spirit
9 Apr 2018 11:59

Konferencja Pack & Spirit w Reims (Francja) to kolejna tegoroczna impreza branżowa, podczas której API Group przedstawi swoją wizję globalnych trendów w branży opakowań, m.in. dedykowanych napojom luksusowym. Wydarzenie odbywające się w dniach 10-11 kwietnia rozpocznie prezentacja Davida Petersa – Creative Development Managera w jej brytyjskiej centrali - który przedstawi m.in. najnowsze wydanie API Trends Folio 2018/2019, swoisty „przewodnik” API po świecie opakowań. Warto dodać, że polscy klienci będą mieli okazję do zapoznania się z nim niedługo później – podczas targów Packaging Innovations 2018, organizowanych w dniach 17-18 kwietnia w Warszawie.

Pack & Spirit to dwudniowa konferencja gromadząca przedstawicieli międzynarodowych marek oraz dostawców opakowań luksusowych przeznaczonych do wina i innych wyrobów alkoholowych. Jednym z założeń przyświecających organizatorom jest prezentacja obecnych i przyszłych trendów, decydujących o kształcie całego sektora napojów luksusowych.

Termin wydarzenia zbiegł się w czasie z niedawną europejską premierą Trends Folio 2018/2019 – drugiej edycji wydawnictwa, sygnowanego przez API Group. Jest ono owocem pracy zespołu międzynarodowych specjalistów i ekspertów technicznych API, których zadaniem było wskazanie najważniejszych trendów w obszarze kreacji opakowań oraz możliwości zastosowania przy ich produkcji folii, laminatów i rozwiązań holograficznych oferowanych przez brytyjskiego producenta. Wszystko po to, by wzmacniać przekaz markowych produktów na rynku, z uwzględnieniem pojawiających się na nim zmian.

Jak zapewnia API, twórcy nowego wydania Trends Folio w dużej mierze czerpali inspirację ze światowego przemysłu modowego. W efekcie wskazane zostały cztery kluczowe trendy, jakie – ich zdaniem – będą w najbliższym czasie dominować w kontekście projektowania opakowań, także dedykowanych napojom luksusowym.

Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne, uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim ze zdefiniowanych trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.

Mówi David Peters: „Na współczesnym, niezwykle konkurencyjnym rynku jest niezwykle ważnym, by właściciele marek napojów luksusowych stworzyli własną tożsamość ukierunkowaną na oczekiwania ich klientów. Opakowanie - wraz z doświadczeniem użytkownika, jakie niesie ze sobą - to fundamentalna część tego procesu. Tegoroczna edycja Trends Folio ma zatem wspierać projektantów i właścicieli marek w znalezieniu własnej drogi do tożsamości oraz w zapewnieniu, że ich produkty będą stale wyróżniać się na tle konkurencji”.

„Pack & Spirit to dla nas idealne miejsce, by podzielić się swoją wizją odnośnie przyszłości opakowań luksusowych. Mamy nadzieję, że samo wydarzenie, jak też spotkanie z nami, pomoże projektantom, drukarzom i właścicielom marek zrozumieć rolę, jaką wskazane w Trends Folio trendy mogą odegrać w procesie wzmacniania marek, zarówno w tym roku, jak i w latach następnych” – dodaje David Peters.

Wraz z zespołem API Group będzie on obecny na stoisku firmy, gdzie swoje miejsce – poza Trends Folio – znajdą także różne rozwiązania z oferty brytyjskiego producenta. Spotkania będą też okazją do prezentacji praktyce, w jaki sposób tendencje rynkowe znane z pierwszej edycji publikacji przygotowanej przez API przełożyły się na ubiegłoroczne sukcesy globalnych marek.

W kolejnym tygodniu okazję do spotkania z Davidem Petersem oraz pozostałymi przedstawicielami API (przede wszystkim reprezentującymi jej lokalny oddział – API Folie Polska) będą mieli polscy klienci. Firma będzie bowiem obecna z własnym stoiskiem podczas targów Packaging Innovations 2018, odbywających się w Warszawie w dniach 17-18 kwietnia br. Tu swoją polską premierę będą mieć zarówno publikacja API Trends Folio 2018/2019, jak też nowa folia do tłoczenia na zimno, stworzona i wprowadzona niedawno na rynek przez API – TA-Plus.

Źródło: API Group