Seminaria odbywające się w ramach Akademii Heidelberga Opakowania dedykowane są właścicielom i osobom zarządzającym drukarniami opakowaniowymi, poszukującym rozwiązań w zakresie zintegrowanego środowiska produkcyjnego i informatycznego. Odbędą się w trzech miastach: w Katowicach 30 maja, w Gdańsku 27 czerwca, a ostatnie w Poznaniu podczas wrześniowych targów opakowaniowych Taropak.
Seminaria będą niepowtarzalną okazją do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami wspierającymi realizację procesów biznesowych i produkcyjnych, zarządzanie przedsiębiorstwem, a także z zakresu specjalizowanej analityki finansowej i operacyjnej oraz rozwoju technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania. Będzie to także okazja, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać druk analogowy i cyfrowy opakowań w ramach jednorodnego środowiska.
Jednym z zasadniczych problemów, z jakimi konfrontowani są przedsiębiorcy, jest optymalne, przemyślane określenie konfiguracji maszyn, które idealnie odpowiadają specjalizacji i profilowi zleceń danej drukarni. Podczas seminarium zostaną przedstawione konfiguracje specjalne maszyn offsetowych, które wychodzą naprzeciw obecnym trendom w segmencie produkcji opakowań.
Redukcja kosztów, wyższa wydajność
Uczestników seminarium powinien zainteresować zaprezentowany po raz pierwszy na jesieni ubiegłego roku podczas konferencji naukowej IC i IARIGAI w Warszawie innowacyjny raster offsetowy modulowany amplitudowo MultiDot, który miał swoją komercyjną premierę podczas konferencji „Bezpieczne Opakowanie” w Sopocie i który szczegółowo opisywaliśmy w Opakowaniu nr 12/2018.
Raster ten pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, ale także oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów, co ma ogromne znaczenie na przykład w przypadku opakowań farmaceutyków czy też produktów premium.
Podczas seminarium omówiona zostanie także technologia Multicolor opatentowana przez firmę Heidelberg, będąca narzędziem istotnie zwiększającym wydajność procesu drukowania. Odpowiednia separacja barwna na składowe procesowe CMYK i kolory dodatkowe (pomarańczowy, zielony i fioletowy) pozwala zastąpić dedykowane farby specjalne Pantone bez zauważalnej utraty jakości. Multicolor umożliwia wykorzystanie tego samego zestawu farb w kałamarzach farbowych przy realizacji wielu zleceń. W segmencie druku opakowań to dość istotne zagadnienie. Częste zmiany kolorów, koszty logistyczne, krótkie serie obejmujące kolory dodatkowe kosztują drukarnie opakowań dużo czasu, wydłużając zwrot z inwestycji.
Niskonakładowy druk opakowań
Bardzo ważnym zagadnieniem, które również znajdzie swoje miejsce podczas Akademii Heidelberga, będzie przemysłowy, niskonakładowy druk opakowań z zastosowaniem personalizacji i wersjonizacji z wykorzystaniem techniki cyfrowej i offsetowej na maszynie Primefire 106. Ten przełomowy, cyfrowy system w formacie 70×100 cm, drukujący w technologii inkjetowej ze sprawdzoną technologią Heidelberg Multicolor umożliwia prawdziwie uprzemysłowiony druk cyfrowy, łącząc w sobie to, co najlepsze z obu światów: elastyczność i wszechstronność druku cyfrowego oraz niezawodność i precyzję klasy Peak Performance w druku offsetowym. Jest to możliwe dzięki najnowocześniejszej technologii druku atramentowego drop-on-demand opracowanej przez Fujifilm, najlepsze- mu w swojej klasie systemowi transportu arkuszy firmy Heidelberg oraz pełnej integracji z workflow Prinect. Primefire 106 zapewnia znaczącą optymalizację procesu produkcyjnego. Umożliwia nie tylko rentowną produkcję krótkich serii, ale także natychmiastową reakcję na zmieniające się wymagania klientów takie jak różne wersje językowe, rozmiary opakowań i zmiany w ostatniej chwili.
7-kolorowy system atramentowy pokrywa do 95% przestrzeni barwnej Pantone z doskonałą jakością. Stosowane atramenty na bazie wody są zgodne z Ordynacją Szwajcarską, co umożliwia wykorzystanie Primefire 106 do produkcji opakowań żywności.
Analityka biznesowa
Kolejnym tematem seminarium będzie grupa rozwiązań informatycznych pozwalających wykorzystać w ramach analizy Big Data informacje generowane przez maszyny i urządzenia podczas realizacji procesów produkcyjnych tak, aby móc je po ich zinterpretowaniu zamienić na wiedzę wspierającą podejmowanie decyzji i świadome analizowanie działań w firmie. Takim narzędziem jest na przykład Prinect Smart BI, który oferuje pełną analitykę biznesową i produkcyjną. To rozwiązanie z zakresu analityki biznesowej pomaga w pozyskiwaniu, filtrowaniu, opracowaniu i wizualizacji danych generowanych podczas przetwarzania zamówień. Prinect Smart BI przekształca te dane w czasie rzeczywistym w informacje, na podstawie których można podejmować kluczowe decyzje biznesowe. Narzędzie to jest przeznaczone dla firm każdej wielkości. Zwiększanie produktywności przy użyciu analityki biznesowej nie jest bowiem domeną wyłącznie dużych firm: Prinect Smart BI nie wymaga kosztownych inwestycji ani w sprzęt IT, ani w licencje na oprogramowanie i zawiera liczne standardowe raporty, które od razu dają pełny obraz sytuacji, dzięki czemu długie fazy zbierania i przetwarzania danych umożliwiających optymalizację procesów produkcyjnych należą do przeszłości.
Nowe modele biznesowe
Na zakończenie seminarium planowana jest prezentacja zdobywającej coraz większą popularność subskrypcji Heidelberga. Model ten podąża za coraz powszechniejszym trendem wnoszenia opłat za faktyczne wykorzystanie możliwości produkcyjnych. Tym samym odchodzi się od tradycyjnej inwestycji, która zawsze jest związana z zamrożeniem środków finansowych i obciążeniem zdolności kredytowej przedsiębiorstwa. Zgodnie z tym modelem klienci płacą za faktycznie wydrukowane arkusze, a w opłacie za odbitkę są zawarte wszystkie materiały eksploatacyjne: płyty drukowe, farby, lakiery, obciągi, środki myjące itd., a także pełen zakres usług serwisowych, gwarantujących dostępność środków produkcji oraz usługi konsultingowe. Różni się to znacznie od modelu opłat za odbitkę (popularnie zwanym klikami), stosowanego przez dostawców maszyn cyfrowych. Mimo że ci dostawcy również pobierają opłatę za arkusz, opierają się głównie na własnych kosztach, a nie na modelu biznesowym klienta. Wartością dodaną jest uwzględnienie w opłacie ciągłej wspólnej pracy z drukarzami w celu zwiększenia jakości i wydajności pracy. To prowadzi w konsekwencji do obniżenia kosztów jednostkowych.
Przybliżona zostanie również – stanowiąca zupełnie nowe podejście do modelu biznesowego dla drukarń opakowaniowych – koncepcja wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań, czyli Web2Pack.
Seminaria odbywające się w ramach Akademii Heidelberga Opakowania dedykowane są właścicielom i osobom zarządzającym drukarniami opakowaniowymi, poszukującym rozwiązań w zakresie zintegrowanego środowiska produkcyjnego i informatycznego.
Odbędą się w trzech miastach: w Katowicach 30 maja, w Gdańsku 27 czerwca, a ostatnie w Poznaniu podczas wrześniowych targów opakowaniowych Taropak. AN