„Animek” zwiększa sprzedaż napojów gazowanych
27 Oct 2011 11:29
Firma Ball Packaging Europe opracowała nietypową kampanię promocyjną dla sieci sklepów Edeka Hessenring i jej gazowanego napoju Cool Cola-Orange.
Napój, będący marką własną sieci trafił na półki sklepowe w 33-ml smukłych puszkach wyprodukowanych przez Ball i sprzedawanych w innowacyjnych trójkątnych opakowaniach zbiorczych typu sześciopak, projektu firmy Smurfit Kappa Baden Packaging. Akcja promocyjna produktu wykorzystuje trójwymiarową animowaną postać zwierzątka i zachęca grupę docelowych klientów – dzieci i młodzieży w wieku od 12 do 18 lat – do robienia mu zdjęć za pomocą smarftonów. Aby wziąć udział w zabawie, należy kupić sześciopak albo puszkę napoju.
Oto, w jaki sposób to działa: nalepka na trójkątnym opakowaniu zbiorczym informuje, że w środku kryje się Sprudeltier („musujący stworek”), czyli animowana postać. Znajdziemy tam również instrukcje, w jaki sposób „wypuścić” ją z opakowania. Do tego celu wystarczy smartfon z aplikacją Junaio AR. Po skierowaniu aparatu fotograficznego umieszczonego w telefonie na wydrukowany na puszce wzór zamka błyskawicznego (symbolu napojów producenta Edeka Perquell), na każdym zdjęciu pojawia się figurka stworka, z którą można robić sobie zdjęcia i zamieszczać je na portalu Facebook.
Nietypowy multipack od Smurfit Kappa Baden Packaging oraz puszka z napojem znakomicie nadają się do promocyjnych kampanii produktów. Promocja z wykorzystaniem postaci z kreskówki uruchamia wyobraźnię i przyczynia się do podniesienia sprzedaży produktu wśród młodych klientów – mówi Frank Sasse, dyrektor sprzedaży w Europie z firmy Ball Packaging Europe. Puszki na napoje pozwalają na innowacyjność w projektowaniu opakowań, a to czyni je doskonałym medium dla nowych technik komunikacji, takich jak wirtualna rzeczywistość, która kryje się za naszą promocją 3D. (...) Puszka, która jest szczególnie popularnym opako-waniem wśród młodych konsumentów teraz może być użyta do promowania nowego produktu w kombinacji z nowymi mediami preferowanymi przez tych samych młodych ludzi.
Figurkę Sprudeltier firma Edeka Hessenring pokazała po raz pierwszy podczas imprezy zorganizowanej w dniach 27-28 sierpnia w Melsungen, na którą zaproszono 500 właścicieli sieci sklepów. Napój Cool Cola-Orange jest obecnie testowany na półkach ponad 60 sklepów. Począwszy od 1 września jest również dostępny w wielu sklepach Edeka (ale sprzedawany jest wyłącznie w pojedynczych puszkach, a nie w sześciopakach). Wkrótce w puszkach o nowej stylistyce i z postacią „musującego stworka” będą sprzedawane również pozostałe smaki napojów Edeka.
Wirtualna rzeczywistość to sposób na wzbogacenie przedmiotów codziennego użytku, takich jak książki czy opakowania, o informacje multimedialne. Do wkroczenia w wirtualny świat potrzebny jest smartfon z dostępem do Internetu i wbudowanym aparatem fotograficznym oraz odpowiednia, wgrana do jego pamięci aplikacja. Po skierowaniu obiektywu na wybrany obiekt telefon wyświetla na monitorze dodatkowe informacje, np. na temat produktu. Taki sposób komunikacji przyciąga uwagę konsumenta i przyspiesza decyzję o zakupie. Inaczej niż w przypadku kodu QR, który ma formę widocznego dwuwymiarowego kwadratu, do „wzbudzenia” wirtualnej rzeczywistości wystarczy dowolne logo lub obrazek. Firma Ball Packaging Europe zrealizowała wcześniej udane kampanie promocyjne z wykorzystaniem zarówno kodów QR (dla Coca-coli), jak również wirtualnej rzeczywistości (dla browaru Karlsberg, producenta piwa Mixery).
Na podstawie informacji firmy Ball Packaging Europe opracował TK