badania i rozwój
1. Małgorzata Mika-Mętel: Wpływ opakowania na kształtowanie wizerunku produktu
21 Jun 2012 08:20
badania i rozwój
1. Małgorzata Mika-Mętel: Wpływ opakowania na kształtowanie wizerunku produktu
Opakowanie jest istotnym elementem strategii marketingowej, ponieważ poprzez swoją warstwę wizualną kształtuje wyobrażenie o produkcie. Rodzaj użytego materiału opakowaniowego, odpowiednio dobrana kolorystyka wraz z elementami graficznymi budują warstwę wizualną opakowania. Tylko właściwie zaprojek-
towane opakowanie warunkuje sukces rynkowy producenta, a więc przyciąga uwagę klienta i przekonuje go do zakupu, pozwalając na pokonanie konkurencji rynkowej.
Małgorzata Mika-Mętel: Influence of packaging on the shaping of a product image.
Packaging is an essential element of the marketing strategy because through its visual layer forms the image of the product contained in it. The type of applied packaging material, adequately selected coloring together with graphic elements construct the visual layer of the package. Only properly designed packaging makes the condition for the market success of the manufacturer, attracts the consumers’ attention and persuades her to the purchase of the product and allows for overcoming market competition.
2. Małgorzata Nowacka, Dominika Niemczuk: Nowoczesne materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością oraz ich wpływ na bezpieczeństwo żywności
Stale rosną wymagania w odniesieniu do opakowań i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Konsument oczekuje żywności świeżej, smacznej, wygodnej, o wysokiej jakości żywieniowej oraz bezpiecznej, w wyniku czego następuje dynamiczny rozwój rynku opakowań i materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Nowe trendy w tej dziedzinie zmierzają do zwiększenia funkcjonalności opakowań. Nowe technologie, tj. opakowania aktywne i inteligentne pozwalają na przedłużenie trwałości produktu, jak i monitorowanie jego jakości podczas przechowywania.