Należący do firmy Nike oddział Global Football Division wykorzystuje pakiet narzędzi Esko Studio do projektowania opakowań. Ich zastosowanie pozwoliło na wyraźną poprawę jakości usług dla klientów, usprawnienie komunikacji oraz oszczędność czasu. Esko zdradziło szczegóły tej współpracy w trakcie Adobe MAX, dorocznego spotkania organizowanego przez firmę Adobe Systems dla przedstawicieli branży projektowania komputerowego, która odbyła się w dniach 18-20 października ubiegłego roku.
Nike poszukiwało narzędzia kompatybilnego z Adobe Illustrator, które pozwoliłoby na skrócenie czasu tworzenia wysokiej jakości trójwymiarowych projektów. Pakiet Esko Studio, stanowiący unikalny zestaw narzędzi do projektowania 3D, stworzony z myślą o profesjonalistach z dziedziny grafiki opakowaniowej, umożliwił istotną poprawę wydajności pracy w firmie Nike, czego odzwierciedleniem jest skrócenie o ponad 80% czasu poświęcanego na tworzenie trójwymiarowych obrazów. Zastosowane rozwiązanie przyczyniło się również do usprawnienia współdziałania w ramach zespołu i poprawy efektów jego pracy.
Bardzo szybko zdałem sobie sprawę, że Esko ma to, czego poszukiwałem przez ostatnie 10 lat – powiedział Matt Maghan, projektant opakowań w firmie Nike. – Dzięki temu bez wątpienia oszczędziliśmy wiele czasu i zyskaliśmy wyraźny wzrost naszej wydajności. Coś, co w Photoshopie zabrałoby nam dwie, trzy albo cztery godziny, teraz robimy w mniej więcej dziesięć minut.
Studio to rozwiązanie modułowe, zestaw wtyczek i aplikacji, które współgrają ze sobą i umożliwiają płynne współdziałanie z programami graficznymi w rodzaju Adobe Illustrator. Firma Adobe wypuściła niedawno aplikację Creative Cloud 2018 z dostępem do wszystkich narzędzi dla projektantów na komputery i urządzenia przenośne, takich jak Illustrator, Photoshop, InDesign i in. Nieco później Esko zaprezentowało nowe wersje wszystkich wtyczek potrzebnych do obsługi Creative Cloud 2018. Wszystkie wtyczki Esko dla programów Adobe Photoshop i Illustrator – w tym Studio – są obecnie w pełni kompatybilne z nową wersją aplikacji Adobe, dzięki czemu projektanci opakowań zyskują możliwość znacznego przyspieszenia swej pracy.
Oprogramowanie Studio teraz obsługuje również złożone struktury wieloelementowe utworzone w programie ArtiosCAD – najpopularniejszym wśród twórców opakowań oprogramowaniu do tworzenia projektów strukturalnych – co umożliwia użytkownikom zamieszczanie projektów utworzonych w programie ArtiosCAD lub w jednym z modułów Studio Toolkit.
Studio dba również o to, by opakowania spełniały wymogi techniczne, takie jak uwzględnianie kodów kreskowych, tabelek z informacjami na temat wartości odżywczych itd., dzięki czemu projektanci opakowań mogą skupić się na tym, co ma dla nich największe znaczenie – stronie kreatywnej. W dodatku czyni to w sposób bardzo intuicyjny i przyjazny w obsłudze.
Studio nie wymaga wiele nauki, szczególnie jeśli już znacie Illustratora – podkreślał Matt Maghan. – Zrozumienie podstaw zajęło mi jakąś godzinę. To, co szczególnie mi się podoba, to część oprogramowania Studio do formowania opakowania. W mojej pracy nie mam do czynienia z pojedynczym arkuszem papieru, który składa się w pudełko; te opakowania mają tacki, przykrywki i wiele więcej. A zatem wchodzę do Illustratora, tworzę własne pliki ArtiosCAD, a następnie wbudowuję je w Studio, co zawsze sprawia mi przyjemność, a potem ładuję je do Illustratora. Dzięki temu mogę prezentować klientom moje pomysły w bardzo przejrzysty sposób.
Studio jest szybką i prostą metodą przetwarzania koncepcji na trójwymiarowe obrazy, użyteczną przy szukaniu inspiracji w procesie projektowania, prezentowaniu idei klientom czy pomaganiu im w szybszym podjęciu decyzji. Możliwość zbudowania obrazów prezentujących dokładnie to, czego oczekuję, a następnie zaimportowania ich z powrotem do programu Illustrator przy użyciu płaskiej grafiki liniowej była dla mnie chyba największym punktem zwrotnym – dodał Matt.
Na podstawie informacji firmy Esko opracował TK