Grupa CANPACK, wiodący globalny producent aluminiowych puszek napojowych, zainaugurowała nową fabrykę w Tocancipa w Kolumbii. W ceremonii otwarcia uczestniczyli: doradca prezydenta RP Rafał Kos; Peter F. Giorgi, właściciel Grupy CANPACK; Fernando Jaramillo, wiceprezes ds. prawnych i korporacyjnych w firmie Bavaria; Roberto Villaquiran, CEO Grupy CANPACK wraz z zespołem kierowniczym Grupy CANPACK.
W odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na przyjazne środowisku i innowacyjne opakowania aluminiowe Grupa CANPACK podjęła decyzję o rozszerzeniu swojej działalności na rynku południowoamerykańskim. Inwestycja o wartości 150 mln USD została zainicjowana dzięki silnym i opartym na zaufaniu relacjom biznesowym, jakie wypracowaliśmy z AB InBev. Biorąc pod uwagę duży potencjał rynku, liczymy na dalszy, dynamiczny rozwój naszej działalności w tym kraju – powiedział Peter F. Giorgi, właściciel Grupy CANPACK.
Nasze ambitne zadanie, jakim jest transformacja Kolumbii w kraj jeszcze silniej zaangażowany w zrównoważony rozwój, wymaga wsparcia ze strony partnerów strategicznych. Dlatego właśnie wybraliśmy firmę CANPACK, której doświadczenie oraz portfolio produktowe są spójne z naszymi celami w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 100% naszych opakowań będzie nadawało się do recyklingu lub będzie wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Jesteśmy przekonani, że ścisła współpraca z CANPACK pomoże nam to osiągnąć – zapewniał Marcel Regis, prezes firmy Bavaria.
CANPACK jest pierwszym producentem w Kolumbii, który ma możliwość dostarczania nie tylko standardowych dla rynku lokalnego rozmiarów puszek – 330 ml lub 355 ml – ale także formatów specjalistycznych takich jak 269 ml i 473 ml. Nowy zakład wybudowany na powierzchni ok. 75 tys. m2 ma roczną zdolność produkcyjną przekraczającą 1,3 mld puszek, z możliwością jej zwiększenia do 1,9 mld, w zależności od potrzeb biznesowych. Głównym rynkiem zbytu będzie Kolumbia, ale puszki produkowane w zakładzie w Tocancipa będą również eksportowane do krajów sąsiadujących.
Opakowania aluminiowe stanowią dzisiaj preferowany sposób pakowania towarów. Wynika to nie tylko z ich trwałości i wkładu w globalną gospodarkę o obiegu zamkniętym, ale także z możliwości, jakie oferują w zakresie brandingu i ochrony produktu. Mamy nadzieję, że nasza inwestycja będzie stanowiła dodatkowy impuls do spopularyzowania puszki wśród kolumbijskich konsumentów, przyczyniając się tym samym do czystszego i bardziej zrównoważonego środowiska – powiedział Roberto Villaquiran, CEO Grupy CANPACK.
Dzięki specjalistycznej wiedzy i doświadczeniu firmy, a także wspólnemu wysiłkowi ponad 2 tys. osób zaangażowanych w ten osiemnastomiesięczny projekt inwestycyjny wierzymy, że nasz zakład stanie się globalnym punktem odniesienia pod wieloma względami, takimi jak bezpieczeństwo i jakość, światowej klasy system produkcji, a także wysokie kompetencje naszych pracowników, przeszkolonych w ponad sześciu krajach na trzech kontynentach – stwierdził Camilo Pérez Bustos, dyrektor generalny w CANPACK Kolumbia. – Wraz z pojawieniem się tego najnowocześniejszego zakładu zmieniamy historię opakowań w kraju.
Niezbędne dla rozwoju tej inwestycji było wsparcie ze strony kolumbijskich instytucji i agencji odpowiedzialnych za promowanie oraz przyciąganie zagranicznych inwestycji do Kolumbii, takich jak ProColombia i Invest in Bogota.
Opracowano na podstawie materiałów Grupy CANPACK