Większość decyzji o zakupie podejmujemy w punktach sprzedaży. Nic zatem dziwnego, że waga przykładana przez producentów do sposobu prezentacji produktu oraz wartości wizualnej ich opakowań stale rośnie. Firma KHS oferuje serię maszyn etykietujących puszki Innoket Neo producentom krótkich serii oraz tym, którzy posiadają szerokie portfolio zróżnicowanych marek.
Nowa maszyna otwiera nowe możliwości w zakresie marketingu produktów i elastyczności produkcyjnej. Dzięki niej możliwe są redukcja powierzchni magazynowej oraz oszczędność energii.
Obrazki fabryk wypełnionych paletami pustych puszek noszących różnorodne nadruki mogą wkrótce przejść do lamusa. Jak mówi Cornelius Adolf, kierownik ds. produktów etykietowych w KHS: Rozbudowaliśmy swoje obecne portfolio i uzupełniliśmy je o etykietowanie puszek, by zapewnić klientom więcej możliwości wzorniczych oraz umożliwić im szybsze wdrażanie tych wzorów w warunkach ograniczonej powierzchni magazynowej. Stało się tak, ponieważ minimalne zamówienia i długie czasy dostaw pustych puszek ograniczają elastyczność. Obecnie możliwe jest zamówienie niezadrukowanych puszek w znacznie krótszym czasie i ich etykietowanie z użyciem KHS Innoket Neo, a tym samym uproszczenie procesów logistycznych.
Etykiety owijki z pasowaniem optycznym
Innoket Neo może być używany do aplikowania etykiet z folii samoprzylepnych lub papieru. Tym samym pojemnik może być częściowo lub w całości pokryty etykietą – wliczając w to pasowanie optyczne. Wygląd i odczucie są wyjątkowe – tak Adolf wyjaśnia efekty stosowania metody etykietowania samoprzylepnego. Dzięki wykorzystaniu technologii KHS producenci napojów mogą również odpowiedzieć szybciej i bardziej elastycznie na stale rosnącą liczbę produktów i etykiet dostępnych na rynku. Przy użyciu jednego systemu wzór lub logo mogą zostać wymienione w zaledwie kilka godzin, zaś puszka może otrzymać odpowiednią grafikę. Klienci mogą wręcz drukować swoje własne etykiety. To zdecydowanie skraca czas dotarcia produktu na rynek. Atrakcyjny produkt wyróżnia się w punkcie sprzedaży – mówi Adolf. Ponieważ odpada konieczność zamawiania produktów z różnymi grafikami, następuje spadek kosztów wynikający z niższej ceny niezadrukowanych puszek zamawianych w dużych ilościach.
Kompaktowa maszyna z 14 stanowiskami do etykietowania napędzanymi przez serwomotory to następca cenionego systemu modułowego Innoket Neo, zapewniająca producentom krótkich serii oraz posiadaczom wielu marek liczne korzyści. Maksymalna wydajność maszyny wynosi 35 tys. puszek (pustych lub pełnych) we wszystkich standardowych rozmiarach. Maszyna może być umieszczona przed lub za wlewem; zmiany formatów następują w krótkim czasie i nie wymagają stosowania żadnych dodatkowych narzędzi. Etykieciarka jest dodatkowo bardzo wydajna pod względem energetycznym i zużywa zaledwie 5 kilowatów energii na godzinę.
Firma BrewDog, która chwali się pozycją największego niezależnego browaru w Szkocji, już teraz wykorzystuje nową technologię etykietowania w połączeniu z linią do napełniania puszek, która jest dostępna w rynkowej sprzedaży. Obie maszyny dopełniają się w perfekcyjny sposób – wyjaśnia Adolf. – Opieramy się na dekadach doświadczeń w opracowywaniu systemów dla naszych klientów i trzymamy rękę na pulsie zmieniających się potrzeb i warunków rządzących kompletnym procesem napełniania oraz pakowania.
Na podstawie materiałów firmy KHS opracował TK