Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy – rozlewnie Coca-Cola HBC oraz Coca-Cola European Partners – właśnie ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip. To innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek. Ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych (NARTD). Podkreśla zaangażowanie systemu Coca-Cola w tworzenie pionierskich opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju w zakresie recyklingu i wspiera globalną ambicję firmy, jaką jest „Świat bez Odpadów”.
Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania stanowi efekt współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.
W ramach inicjatywy Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku. W nową technologię KeelClip firma zainwestuje łącznie 15 mln euro. Coca-Cola HBC rozpocznie jej wprowadzanie na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, następnie proces ten zostanie wdrożony w Austrii, we Włoszech, w Szwajcarii i Rumunii w dalszej części roku 2020. Technologia KeelClip zostanie wprowadzona na wszystkich rynkach Coca-Cola HBC w Unii Europejskiej do końca 2021 roku. Pozwoli ona rocznie zaoszczędzić 2 tysiące ton plastiku i 3 tysiące ton CO2. Technologia KeelClip będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do 8 puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek będą pakowane w kartonowe pudła.
W październiku br. rozlewnia Coca-Cola
European Partners zobowiązała się do usunięcia wszystkich niepotrzebnych lub trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych ze swojego portfolio, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton w krajach, w których prowadzi działalność. Firma wprowadzi KeelClip na początku przyszłego roku w Holandii, a następnie na kolejnych rynkach. W tym celu zainwestuje 14 mln euro, by w swojej holenderskiej fabryce w Dongen zainstalować nową linię puszek i maszynę do pakowania z użyciem technologii KeelClip.
KeelClip to nasza najnowsza inwestycja
w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100% z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy masę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – powiedział Marcel Martin, group supply chain director w Coca-Cola HBC.
Innowacja to kluczowa zasada, którą kierujemy się podczas pracy nad zrównoważonymi opakowaniami. Papierowe, w całości nadające się do recyklingu opakowania KeelClip składają się z górnej warstwy, w której mocowane są puszki, oraz środkowej, kartonowej części, w konstrukcji przypominającej stępkę (ang. keel) wykorzystywaną w budowie statków, która stabilizuje opakowanie. Zastosowanie tej technologii to kolejny przykład naszego zaangażowania w usuwanie wszystkich niepotrzebnych i trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych jednorazowego użytku z naszych produktów – dodał Joe Franses, vice president, Sustainability w Coca-Cola European Partners.
KeelClip sprawdza się w wielopakach o różnych średnicach i wysokościach. Oznacza to, że możemy zapewnić bezpieczne i efektywne pakowanie bez potrzeby używania wtórnego plastiku. Kiedy firmy takie jak Coca-Cola HBC i Coca-
-Cola European Partners inwestują w tego typu technologie, możemy zmienić sposób pakowania towarów i wyznaczyć w branży kierunek dalszego wprowadzania zmian – mówi Steve Gould, new product development and marketing director, Beverage Division w Graphic Packaging International w Europie.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Coca-Cola