Rewolucyjne rozwiązanie opakowaniowe zmieni zakupy przez internet
16 Dec 2015 10:29
Szwedzka firma iFoodbag podpisała porozumienie z międzynarodową grupą Mondi, dotyczące wsparcia w sprzedaży innowacyjnego opakowania o nazwie iFoodbag. Jako kompleksowy dostawca rozwiązań opakowaniowych, Mondi zaoferowała producentowi wsparcie i doświadczenie w zakresie tworzenia kompletnych łańcuchów produkcji i dostaw. Innowacyjne opakowanie, które – jak twierdzi producent – odmieni sposób dokonywania zakupów artykułów spożywczych w internecie, dzięki Mondi stanie się dostępne na globalną skalę.
Zakupy online oraz handel elektroniczny stają się coraz powszechniejszym sposobem nabywania dóbr. Nie wszystkich jednak; przykładowo internetowa sprzedaż chłodzonych oraz mrożonych produktów cieszy się zdecydowanie mniejszym powodzeniem od zakupu butów, ubrań czy urządzeń elektronicznych. Powód jest prosty: to obawa, że zamówiony w sieci schłodzony produkt dotrze do odbiorcy – zwłaszcza jeśli jest mieszkańcem małej miejscowości oddalonej od dużych miast – w stanie rozmrożonym. Dla klientów możliwość wygodnych zakupów w internecie rzeczonych dóbr byłaby znacznie atrakcyjniejsza, o ile towarzyszyłaby im gwarancja jakości towaru w chwili odbioru. Dotychczas było to osiągalne w ograniczonym zakresie i wią-
zało się z dodatkowymi kosztami (generowanymi np. przez konieczność użycia ciężarówek-chłodni do przewozu towarów), jednak firma iFoodbag zaprezentowała inteligentne rozwiązanie logistycznych wyzwań związanych z obrotem produktów wymagających kontroli temperatury.
Opakowanie iFoodbag, produkowane przez obecną od niedawna na rynku szwedzką firmę, może odmienić zakupy internetowe artykułów spożywczych w globalnej skali. iFoodbag, który – jak mają nadzieję jego twórcy – już wkrótce będzie chroniony patentami, został wykonany z rewolucyjnego materiału kompozytowego zawierającego papier i posiada wyjątkowe własności izolacyjne. Innym ważnym elementem worka jest unikalne zamknięcie, które gwarantuje, że do środka nie przedostanie się nawet odrobina powietrza z zewnątrz. W efekcie powstało opakowanie umożliwiające kontrolę temperatury, które jest w stanie chronić chłodzone i mrożone produkty spożywcze nawet przez 24 godziny, przy zachowaniu określonych poziomów temperatury otoczenia. Niedawne testy, przeprowadzone, udokumentowane oraz sprawdzone przez czołowy instytut badawczy Innventia dowiodły wyjątkowych korzyści i skuteczności iFoodbag w przechowywaniu produktów, takich jak żywność oraz farmaceutyki, w stanie schłodzonym lub zmrożonym.
Jak przekonuje producent, nowe opakowanie ma szansę w praktyce zmienić rynek opakowaniowy dzięki zdolności do optymalizacji i usprawnienia łańcucha transportowego produktów o kontrolowanej temperaturze. Sprzedawcy artykułów spożywczych, którym sen z powiek spędzało poszukiwanie wydajnego, logistycznego rozwiązania służącego do dostarczania artykułów o obniżonej temperaturze odbiorcom w gospodarstwach domowych, będą w stanie zapakować je w iFoodbag i dostarczyć konwencjonalnymi pojazdami zamiast specjalnymi ciężarówkami-chłodniami. Z punktu widzenia sklepów internetowych jest to istotna wartość dodana, jako że pozwala na znaczące obniżenie kosztów logistyki i dystrybucji.
W ostatnim roku bardzo dokładnie przyjrzeliśmy się kilku partnerom produkcyjnym, by znaleźć kompetentną i myślącą przyszłościowo firmę, która będzie wdrażać ten niezwykły produkt na rynku wspólnie z nami. Cieszy nas, że podpisaliśmy wyłączne porozumienie z Mondi Industrial Bags. To lider w swym obszarze działalności, z zakładami produkcyjnymi na całym świecie, podczas gdy my mamy czołową i bezkonkurencyjną technologię dla produktów o temperaturze kontrolowanej. Tworzymy więc doskonałe połączenie. A to podstawowy warunek niezbędny dla naszej globalnej ekspansji w 2016 roku – wyjaśnił założyciel i dyrektor generalny iFoodbag, Karl Fallgren. Podobną satysfakcję i zadowolenie ze współpracy wyraził Claudio Fedalto, wicedyrektor ds. operacyjnych oraz dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Mondi Industrial Bags: Mocno wierzymy w innowacyjną siłę pomysłu iFoodbag oraz w wiele korzyści, które zapewni detalistom i konsumentom. Już w przeszłości dostarczaliśmy naszym klientom innowacje, a koncepcja iFoodbag doskonale wpisuje się w naszą kulturę innowacyjności. Będziemy wspierać firmę naszą wiedzą w zakresie produkcji pudełek, opakowaniowym know-how oraz silną i globalną produkcją.
Produkcja worków iFoodbag ma się odbywać w polskim zakładzie Mondi; plany przewidują, że sprzedaż już w przyszłym roku osiągnie poziom 20 mln sztuk opakowań. Pierwszym oficjalnym użytkownikiem nowatorskich opakowań jest szwedzka sieć sprzedaży artykułów spożywczych mat.se.
Na podstawie informacji firmy iFoodbag opracował TK