Skórka pomarańczowa, czyli efekt tactile
31 Mar 2016 13:29

Perfekcja w każdym detalu – to dla firmy CAN-PACK SA, wiodącego producenta puszek aluminiowych w Europie Środkowo-Wschodniej, założenie pozwalające na dostarczanie opakowań innowacyjnych o najwyższym standardzie i jakości produkcji. Firma stara się stale rozwijać, wzbogacać swoją ofertę o nowe unikalne rozwiązania pozwalające podnosić atrakcyjność wizualną oferowanych produktów, tak aby wyróżniały się nie tylko wysoką estetyką, ale przede wszystkim ciekawymi efektami nadruku, które zdecydowanie przykuwają uwagę konsumentów. Wśród wielu efektów nadruku na puszkach, jakie oferuje CAN-PACK SA, nadrukiem cieszącym się dość dużą popularnością wśród klientów jest efekt tactile. Jest to efekt tzw. skórki pomarańczy, który polega na pokryciu wybranych elementów litografii specjalną farbą, która przy kontakcie z lakierem wywołuje reakcję, tworząc chropowatą teksturę. Niewątpliwą zaletą tego nadruku jest to, że nie tylko aktywowany jest zmysł wzrokowy konsumenta – ale przede wszystkim dotykowy. Różnorodność powierzchni na opakowaniu uzyskana dzięki efektowi tactile to doskonały sposób na podkreślenie pewnych części puszki, a tym samym promocję danej marki. Chropowata tekstura uzyskana dzięki temu efektowi zwiększa percepcję np. kropli na danej litografii wzmacniając poczucie świeżości napoju, z kolei zastosowanie tego efektu na skórce owocowej wpływa na percepcję konsumenta i zwiększa postrzeganie przez niego naturalnych składników występujących w danym napoju. Studio Graficzne CAN-PACK SA jest profesjonalnym działem służącym pomocą swoim klientom i oferującym duże doświadczenie w tej i innych technologiach druku oraz innowacji. Opracowano na podstawie materiałów firmy Can-Pack