„Co mówi twoje opakowanie?”, czyli konferencja Label Innovations po raz 5.
22 Feb 2019 14:54

Najbliższa, V edycja konferencji Label Innovations, będzie się koncentrowała wokół trendów ekologii i premium w branży opakowań oraz szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. W jej trakcie, 2 kwietnia, odbędzie się kolejna edycja konferencji Label Innovations: „Co mówi twoje opakowanie?”
Podczas konferencji eksperci w dziedzinie opakowań i marketingu odniosą się do aktualnych trendów opakowaniowych, badań rynkowych i marketingowych, regulacji prawnych, otwierając nowe perspektywy przed uczestnikami. Tematem przewodnim najbliższej edycji jest „Eko, które kupi konsument - czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”.

O czym opowiedzą eksperci na konferencji?

Wyjaśnią co to znaczy rozszerzona odpowiedzialność producenta w kontekście wprowadzania na rynek towarów, które w rezultacie ich zużycia stają się odpadami. Czego oczekuje ustawodawca od producentów w kontekście ochrony środowiska? Eksperci zapoznają uczestników konferencji z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej i prawa polskiego regulującymi rozszerzoną odpowiedzialność producenta, obowiązki rejestrowe, ewidencyjne i sprawozdawcze. Uczestnicy dowiedzą się o kolejnych nowelizacjach prawnych w zakresie ochrony środowiska i gospodarki odpadami zaplanowanych na rok 2019, a także o tym, przed jakimi zmianami stoją producenci i konsumenci.

Przedstawią zakamarki motywacji zakupowych generacji konsumentów X,Y,Z oraz istotne różnice pomiędzy pokoleniami. Najmłodsze pokolenie uważa, że “eko ich nie kręci”. Na co więc zwracają uwagę podejmując decyzje zakupowe?
Opowiedzą o przyszłości marek premium w kontekście rozwoju trendu ekologicznego. Czy trend ekologiczny stanowi zagrożenie dla rozwoju marek premium?
Pozwolą spojrzeć na trend eko oczami grafika kreatywnego. Decyzje zakupowe w bardzo dużej mierze podejmujemy na podstawie wyglądu opakowania. Eksperci opowiedzą o tym, jak stworzyć wizerunek marki ekologicznej oraz uzyskać efekt tzw. czystej etykiety poprzez projekt graficzny etykiety lub opakowania. Słuchacze dowiedzą się, co sprawia, że projekt graficzny zwraca uwagę konsumenta.
Przedstawią najnowsze, ekologiczne podłoża opakowaniowe, przedstawią ich właściwości i zastosowania. To niebywała okazja, aby poszukać atrakcyjnych rozwiązań opakowaniowych dla swych produktów oraz dowiedzieć się, czym się kierować przy wyborze rozwiązań.
Przedstawią rozwiązania etykietowe, które są nie tylko atrakcyjne dla konsumentów, ale również wpisują się w zrównoważony rozwój firmy.

Zdobytą wiedzę będzie można wykorzystać w trakcie kreatywnych warsztatów opakowaniowych, podczas których uczestnicy tworzyć będą kolejne wersje koncepcji kreatywnych etykiety, atrakcyjnej dla poszczególnych pokoleń konsumentów X, Y, Z.

Informacje nt. konferencji

Miejsce: Targi Packaging Innovations w Warszawie, Centrum Wystawiennicze EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14, sala konferencyjna „C”

Bilety i informacje o konferencji na: www.labelinnovations.pl

Program:

09:00 – 09:30 rejestracja

09:30 – 10:00 “Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach” – Daniel Chojnacki, Tymon Grabarczyk z kancelarii prawnej Domański Zakrzewski Palinka sp. k.

10:00 – 10:40 „Odkryj motywacje zakupowe konsumentów pokoleń X,Y,Z”, dr hab. inż., prof. nadz. UEP Magdalena Ankiel, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

10:40 – 11:10 „Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii” - Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc

11:10 – 11:25 przerwa

11:25– 11:55 „Czy wyznacznikiem 'eko' są zielone listki? Co to znaczy 'ekologiczny' w projektowaniu graficznym?” – Jarosław Grzesica, CEO w agencji kreatywnej This

11:55 – 12:25 „Trendy wśród podłoży do druku etykiet” - Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac

12:25 –13:00 przerwa

13:00 – 13:45 „Eko, które kupi konsument - czyli o etykietowych ekoinnowacjach”, Iwona Studzińska, Dyrektor Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf

13:45 – 15:15 „Stwórz koncepcję kreatywną opakowania dla konsumenta generacji X, Y, Z”- moderator warsztatów: dr hab. inż., prof. nadz. UEP Magdalena Ankiel, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

15:15 – 15:30 pytania do prelegentów, rozmowy w kuluarach

Konferencja jest realizowana pod patronatem merytorycznym Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu (pntm.pl) oraz wsparciu medialnym: Świata Przemysłu Kosmetycznego, Chemia i Biznes, Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, signs.pl, OOH Magazine, Tygrysów Biznesu, opakowanie.biz, opakowania.com.pl, Marketer+ i portalu foodfakty.pl

Źródło: Etykiety.pl Etigraf