Inwestycja w nową drukarkę BOBST MASTER M6 w linii wpisuje się w strategię dalszego rozwoju niemieckiego zakładu firmy w Bad Berleburgu, w Nadrenii Północnej-Westfalii. Ta 9-kolorowa maszyna flexo z drukiem UV została wybrana w odpowiedzi na utrzymujący się wzrost zapotrzebowania na opakowania z materiałów giętkich przy wykorzystaniu coraz to nowych, przyjaznych środowisku materiałów.
Firma Derschlag to dobrze prosperujące rodzinne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją komponentów z folii aluminiowej i folii z tworzyw sztucznych z przeznaczeniem dla przemysłu spożywczego, mleczarskiego, kosmetycznego oraz farmaceutycznego, której korzenie sięgają roku 1957. Natomiast w roku 1985 firma ta została przejęta przez Michaela Scholza i obecnie w jej skład wchodzą dwa przedsiębiorstwa: Derschlag GmbH & Co. KG Folienverarbeitung w Bad Berleburgu i Derschlag Foliendruck GmbH & Co. KG w Lüdenscheid (Nadrenia Północna-Westfalia).
Partnerstwo z marką BOBST, które sięga dekady, nabiera jeszcze większego znaczenia, zwłaszcza teraz, kiedy firma Derschlag rozpoczyna kolejny rozdział w swojej długiej historii. Współpracujemy z firmą BOBST od 2011 roku, głównie dlatego, że mamy zaufanie do oferowanych przez nią maszyn, co więcej, zawsze możemy polegać na lokalnym wsparciu i obsłudze serwisowej - mówi wspólnik zarządzający Michael Scholz jr, który w tym też roku rozpoczął pracę w rodzinnej firmie. BOBST to producent, który posiada olbrzymie doświadczenie w różnych technologiach druku, dlatego zawsze dokładnie analizuje potrzeby klienta, zanim zaproponuje odpowiednie rozwiązanie.
Duża elastyczność dzięki najlepszemu urządzeniu w swojej klasie
W ciągu ostatnich pięciu lat nastąpił znaczny rozwój zakładu w Bad Berleburgu, głównie za sprawą wzmocnienia możliwości druku fleksograficznego metodą UV. Nowa drukarka BOBST MASTER M6 została zainstalowana 2020 wraz z dodatkowymi urządzeniami do wycinania i dalszej obróbki. W tym samym czasie trwają prace wykończeniowe przy nowej hali produkcyjnej ze znaczną przestrzenią magazynową.
Jako firmę rodzinną cechuje nas znaczna elastyczność, dzięki temu możemy dużo szybciej reagować na nowe potrzeby naszych klientów. Niemniej jednak inwestycje w najnowocześniejszy sprzęt i technologie są niezbędne, by móc sprostać rosnącym i ciągle zmieniającym się wymaganiom klientów - podkreśla Michael Scholz.
Do końca 2021 roku oba zakłady osiągną łącznie ponad 8 tys. m² przestrzeni produkcyjnej i magazynowej. Około 60% produkcji przeznaczone jest na eksport. Do klientów z ponad 30 krajów trafia zadrukowana folia aluminiowa oraz folia z tworzyw sztucznych, która dostarczana jest w formie rolek, wyciętych wieczek, wieczek uszczelniających oraz użytków.
W przemyśle spożywczym do napełniania na zimno i gorąco, sterylizacji lub pasteryzacji w celu zapewnienia produktom odpowiedniej ochrony a także zagwarantowania ich długiej żywotności na półce sklepowej używa się różnych typów folii. W branży kosmetycznej i farmaceutycznej Derschlag słynie z szerokiego portfolio różnego rodzaju gotowych wieczek, uszczelniających i nie oraz folii powlekanych służących do ochrony zawartości różnego rodzaju pojemników i opakowań.
Wykorzystanie szerszego zakresu podłoży
Z racji tego, iż wymagania klientów ciągle się zmieniają i coraz częściej zgłaszają oni zapotrzebowanie na krótkie i średniej długości serie, Derschlag poszukuje technologii, która umożliwiłaby firmie szybszą reakcję na zapytania dotyczące nowych projektów i innych zmian. Kwestie związane z ochroną środowiska mają także olbrzymi wpływ na procesy decyzyjne, dlatego też przedsiębiorstwo ciągle pracuje nad nowymi, ekologicznymi produktami i metodami produkcji.
Ostatnio uwaga klientów zwróciła się bardziej w kierunku „zrównoważonych materiałów”, dlatego też wyzwaniem jest zaproponowanie rozwiązania, które spełni wymagania dotyczące produktu końcowego pod względem jakości nadruku i uszlachetnienia przy jednoczesnej kompensacji w kwestii wykorzystanych podłoży - zauważa Scholz. Oferujemy nowe produkty opakowaniowe, które są lepsze dla naszej planety, takie jak nadające się do recyklingu polipropylenowe wieczka uszczelniające dla sektora mleczarskiego, a także innych zastosowań spożywczych, jako alternatywę dla aluminium.
By bez problemu spełnić te wymagania, firma wybrała drukarkę fleksograficzną UV BOBST MASTER M6, która została zaprojektowana z myślą o jak największej elastyczności w zakresie produkcji rozwiązań opakowaniowych w przemyśle spożywczym. Drukarka obsługuje wszystkie rodzaje podłoży do produkcji etykiet, opakowań z materiałów giętkich lub tektury litej i może być wyposażona w opcje umożliwiające różnoraki druk, a także dalszą obróbkę po druku w ramach jednego przebiegu, w tym sitodruk i druk rotograwiurowy. W przypadku konfiguracji na potrzeby produkcji opakowań giętkich do zadruku można wykorzystać: folie nielaminowane od 12-mikronów PET i do 18-micron BOPP, folie kurczliwe PVC, alu-folie, tuby laminowane oraz lekką tekturę litą o gramaturze do 300 g/m².
Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję w sprawie tej inwestycji, przeprowadziliśmy żmudne badanie rynku, jednak biorąc pod uwagę nasze specyficzne potrzeby, tylko BOBST oferował rozwiązanie spełniające nasze wymagania w zakresie możliwości technicznych - mówi Scholz. Maszyna MASTER M6 to był właściwy wybór, głównie za sprawą znacznie skróconego czasu nastawy, a także możliwości druku na szerokim spektrum podłoży. Maszynę tą charakteryzuje wysoka stabilność procesu produkcyjnego, a także duża łatwość w obsłudze.
Automatyzacja i cyfryzacja – kierunki przyszłości
Jako najbardziej zautomatyzowana drukarka fleksograficzna na rynku, MASTER M6 może zostać wyposażona w system pasowanie DigiFlexo, regulację docisku oraz rozwiązanie oneECG dotyczące zarządzania barwą, wszystko to by zagwarantować ciągłą pracę maszyny przy wykorzystaniu systemu cyfrowej obsługi. Zmiana zlecenia może zostać przeprowadzona w czasie krótszym niż minuta przy zaledwie kilku metrowym odpadzie, co wpisuje się w dbałość o zapewnienie zrównoważonej produkcji.
The MASTER M6 stanowi dla nas nowy punkt odniesienia i zwiększa nasze możliwości na pozostanie ważnym graczem w naszym biznesie. By odnieść sukces w sektorze opakowań dla żywności, jakość musi się stać podstawą państwa relacji z klientem, to z kolei musi być widać we wszystkim, co robicie, także w państwa inwestycjach - podsumowuje Scholz.
Wysoka wydajność i niskie koszty eksploatacji maszyny MASTER M6 przełożą się na bardzo dobry wynik TCO - mówi Maurizio Trecate, Technical sales director, Bobst Firenze. Za sprawą tej inwestycji Derschlag otworzył drzwi do świata przyszłości opakowań giętkich, w którym Ci, co rozumieją, jak wykorzystać maszyny stworzone z myślą o „byciu po(d)łączonym”, cyfryzacji, automatyzacji i zrównoważonym rozwoju, osiągną sukces.
Opracowano na podstawie informacji firmy BOBST