Easyfairs przejmuje Pentawards
6 Dec 2016 11:35

Organizator wystaw branżowych, firma Easyfairs, ogłosiła przejęcie Pentawards, najbardziej prestiżowego światowego konkursu poświęconego wzornictwu opakowań.

Celem konkursu, który wystartował w styczniu 2007 r., jest szerzenie wiedzy na temat wzornictwa opakowań oraz promocji osób, które go tworzą. Dostęp do konkursu, w którym nagrody przyznawane są aż w 55 kategoriach, jest otwarty dla każdego, kto ma związek z tworzeniem lub marketingiem opakowań. Wyboru zwycięzców dokonuje międzynarodowe jury, w którego skład wchodzi 12 uznanych projektantów i dyrektorów w działach wzornictwa opakowań z największych światowych firm.

Nagrody są wręczane co roku podczas oficjalnej ceremonii odbywającej się w wybranym mieście w Europie, Azji lub Ameryce. Uczestniczą w niej setki projektantów z całego świata. Wyniki 10. konkursu ogłoszono 23 września w hotelu Hyatt on the Bund w Szanghaju, a wcześniejsze imprezy odbywały się w Londynie, Tokio, Barcelonie, Paryżu, Nowym Jorku, Brukseli i Monaco.

Konkurs Pentawards będzie teraz zarządzany przez biuro Easyfairs UK & Global, stanowiące część firmy Artexis Easyfairs, jednego z dwudziestu największych światowych organizatorów wystaw branżowych. Uzupełni on globalne portfolio imprez opakowaniowych organizowanych przez Easyfairs w Europie i Ameryce Północnej, wśród nich targów Packaging Innovations, Luxury Packaging, Label&Print, Empack, ADF (Aerosol Dispensing Forum) oraz PCD (Packaging of Perfumery, Cosmetics & Design).

Matt Benyon, dyrektor zarządzający Easyfairs UK & Global, komentuje: „Jesteśmy niezwykle zadowoleni z ostatniego przejęcia, który wzmacnia naszą pozycję jako czołowego organizatora imprez opakowaniowych w skali globalnej. Pentawards to prestiżowe i świetnie postrzegane wydarzenie o szacownych tradycjach, które wzmacnia naszą globalną obecność i potwierdza nasze miejsce na rynku nagród branżowych.”

Założyciele Pentawards Jean Jacques oraz Brigitte Evrard pozostaną zaangażowani w imprezę i będą ją wspierać w zakresie strategii i integracji. Jak mówi Brigitte: „Jesteśmy bardzo dumni z uczynienia Pentawards częścią globalnego przemysłu opakowaniowego, celebrującej opakowaniowe medium, które często jest cichym bohaterem w kanałach medialnych. To było bardzo ekscytujące 10 lat i jesteśmy szczęśliwi, że będziemy kontynuować nasze zaangażowanie przez bliską współpracę z Easyfairs, które są równie oddane jakości i opakowalnictwu jak my sami!”

Najpiękniejsze projekty opakowań z ostatniej dekady, wybrane spośród zwycięzców dziesięciu konkursów, zostały zaprezentowane podczas listopadowych targów ALL4PACK w Paryżu na wystawie Exposition 10/10, która cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających. 100 projektów podzielonych na 10 kategorii, wybranych na potrzeby targów, powstało w 22 krajach, w tym tak egzotycznych z punktu widzenia światowego wzornictwa opakowań jak Kazachstan, Cypr i Armenia. Podczas targów zaprezentowano również jubileuszą edycję wydawnictwa TASCHEN zatytułowanego „The Packaging Design Book 4”, w którym znalazły się również najlepsze projekty konkursów odbywających się w latach 2015 i 2016.

Zgłoszenia prac do kolejnego konkursu będą przyjmowane w okresie od 20 lutego do 7 kwietnia przyszłego roku; ceremonia finałowa odbędzie się w Barcelonie 23 września 2017 r.

Przejęcie Pentawards to ostatnie z serii globalnych transakcji realizowanych przez Easyfairs, których elementem był również zakup na początku tego roku firmy Oriex Communication, organizatora imprez ADF oraz PCD. Easyfairs nie kryje ambitnych planów globalnego rozwoju w drodze dalszych przejęć w niedalekiej przyszłości.

Na podstawie informacji Easyfairs opracował TK