13. edycja Meet Kodak Polska za nami
1 Jan 1970 10:35

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

„Taking Print Futher” – pod takim hasłem 30 maja br. w hotelu Warsaw Plaza w Warszawie odbyła się 13. Konferencja Meet Kodak Polska. Zgromadziła ona około 180 przedstawicieli branży poligraficznej. Organizatorzy – firma Kodak Polska i jej partnerzy: 3M, hubergroup Polska, Koenig & Bauer (CEE) oraz Miraclon - przygotowali bogaty program spotkania. Dominowała w nim tematyka dotycząca przyszłości druku, jego nowych możliwości, a także rozwoju osobistego.

Po powitaniu wygłoszonym przez Jolantę Wiśniewską - dyrektor zarządzającą Kodak Polska – wystąpił Miłosz Brzeziński, konsultant w zakresie efektywności osobistej i zjawisk psychologicznych i certyfikowany coach International Coaching Community, z prezentacją na temat mądrego i efektywnego zarządzania czasem. Następnie Todd Bigger, prezes Kodak Software Division oraz wiceprezes Eastman Kodak, opowiedział o możliwościach Kodak Prinergy, czyli obecnego już od 20 lat na rynku systemu workflow do zarządzania produkcją w drukarni, który umożliwia wyjątkowo zaawansowaną automatyzację procesów z zakresu przygotowania i sterowania drukiem.

Kolejna część Meet Kodak Polska poświęcona była zagadnieniu budowania pozytywnego wizerunku firmy i marki. Kodak zaprosił do tej części spotkania jednego ze swoich klientów – firmę Colours Factory, z którą wspólnie zrealizował cześć ogólnoświatowej kampanii „Print for Good”. Jej celem jest wspieranie społeczności o wysokich potrzebach w zakresie czytelnictwa oraz nauki.

Pierwszą część Meet Kodak Polska zakończyło krótkie wystąpienie Jacka Galińskiego, który podziękował firmie Kodak i Jolancie Wiśniewskiej za lata współpracy i przedstawił nową firmę. Miraclon to odrębna firma, należąca do angielskiego funduszu inwestycyjnego Montagu Private Equity, który kupił od Eastman Kodak dywizję opakowań flekso.

Temat tego przejęcia był kontynuowany podczas bloku, dedykowanego drukarniom i przygotowalniom fleksograficznym. Jacek Galiński, jego główny prelegent i moderator, przedstawił plany rozwojowe firmy Miraclon, nowe technologie, jakie oferować będzie swoim klientom: w tym Kodak Ultra NX. Podkreślał również, że zgodnie z zapowiedziami nową firmą będzie zarządzać kierownictwo z czasu, kiedy dział opakowań fleksograficznych był własnością Kodaka. W nowych strukturach znaleźli się ci sami ludzie, z którymi współpracowano w Kodaku, natomiast usługi serwisowe – co szczególnie interesowało uczestników – świadczone są przez dział serwisu Kodaka. Miraclon będzie rozwijać, produkować i sprzedawać produkty fleksograficzne dla segmentu opakowań, przede wszystkim system produkcji płyt Kodak Flexcel NX. Tym co ulega zmianie, jest siedziba firmy, która mieści się w Zaventem w Belgii. W kolejnej części spotkania miał miejsce otwarty panel dyskusyjny, gdzie uczestnicy i jednocześnie użytkownicy technologii Kodak Flexcel mogli przedstawić swoje oczekiwania związane ze zmianami, jakie mają miejsce i zadać pytania, dotyczące nurtujących ich spraw. Panel fleksograficzny był również okazją do podsumowania warsztatów „Flekso jakie jest każdy widzi”, jakie organizuje Kodak i jego partnerzy – firmy 3M Poland, hubergroup Polska, Koenig & Bauer (CEE) i NetFlex. Warsztaty te, jak zapowiedział Jacek Galiński, będą kontynuowane przez firmę Miraclon. Prelegent zapowiedział również udział nowej firmy w tegorocznej edycji targów Labelexpo Europe, które będzie pierwszą aktywnością wystawienniczą tego nowego podmiotu. Dalsza część bloku poświęcona była różnorodnym tematom związanych z fleksografią i miała charakter otwartego panelu dyskusyjnego.

Po części fleksograficznej nastąpiła seria prelekcji poświęconych przygotowalni i drukowi offsetowemu. Ten panel zakończyły prelekcje partnerów Meet Kodak Polska: „Atelier – nowy wymiar opakowań” Marii Ślesickiej–Gęściak z firmy Papyrus; Roberta Kuczery z hubergroup Polska nt. wzrostu konkurencyjności poprzez świadomą optymalizację; oraz Pawła Krasowskiego z Koenig & Bauer CEE nt. nowych rozwiązań tego producenta do produkcji opakowań.

Jak co roku, oprócz bogatej części merytorycznej firma Kodak Polska zadbała również o dodatkowe atrakcje dla uczestników 13. edycji Meet Kodak Polska. Wieczorne spotkania, jakie towarzyszą tej konferencji są z jednej strony miejscem wymiany doświadczeń wśród jej uczestników, na co dzień niejednokrotnie konkurujących ze sobą, z drugiej – nieformalna atmosfera sprawiła, że wszyscy również w tym roku bawili się bardzo dobrze.

Na podstawie informacji Kodak Polska