50% mniej tworzyw w butelkach NIVEA
1 Jan 1970 10:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dzięki intensywnym pracom badawczym prowadzonym przez koncern Beiersdorf butelka i zakrętka nowego balsamu do ciała NIVEA Naturally Good Body Lotion zostały przeprojektowane, dzięki czemu ich produkcja pochłania o 50% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu z dotychczas używanym standardowym opakowaniem.

Butelka jest bardzo cienka i posiada dno o nietypowym kształcie, dzięki czemu można ją łatwo wycisnąć, a po zużyciu zwinąć w ciasny rulonik – niczym tubkę pasty do zębów. Dla klientów możliwość zużycia produktu do ostatniej kropli jest istotną korzyścią. Pojemnik nadaje się do 100-proc. recyklingu i może być częścią obiegu materiałowego w krajach posiadających rozwiniętą infrastrukturę zbiórki odpadów. Transport produktu z fabryki do miejsca sprzedaży jest także bardziej zrównoważony, ponieważ dzięki nowemu wzornictwu butelki są cieńsze i lżejsze.

Aby ograniczyć negatywny wpływ swej działalności na środowisko Beiersdorf realizuje program 4R oparty na czterech filarach: redukcji, ponownym wykorzystaniu, recyklingu i zastępowaniu (reduce, reuse, recycle, replace) opakowań plastikowych w całym asortymencie marek, m.in. NIVEA oraz Eucerin, dzięki czemu możliwe stanie się osiągnięcie założeń Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Jednym z kluczowym elementów takiego podejścia jest wykorzystanie materiałów PCR,czyli zrecyklowanych plastikowych odpadów z gospodarstw domowych. Do końca 2020 r. 90% butelek z PET produkowanych przez Beiersdorf w Europie będzie zawierać surowce pochodzące z recyklingu; tylko to pozwoli na zaoszczędzenie ponad 1200 ton tworzyw pierwotnych pochodzenia kopalnego. Ponadto niektóre od niedawna sprzedawane produkty, takie jak zestaw żeli pod prysznic NIVEA Shower Fresh Blends, są pakowane w butelki z PET wykonane w co najmniej 97% z surowca PCR (oszczędność: 150 ton plastików pochodzenia kopalnego). Niemcy będą pierwszym krajem, który do końca tego roku zacznie sprzedawać produkty do mycia ciała i włosów NIVEA w opakowaniach z PET i HDPE niemal wyłącznie pochodzących z odzysku, co oszczędzi ok. 2 tys. tworzyw pierwotnych. Wkrótce podobna polityka zostanie wprowadzona również w innych krajach Europy.

„Jesteśmy przekonani, że globalnego problemu tworzyw sztucznych nie da się rozwiązać w izolacji, ale wymaga on szerszej współpracy i połączenia sił, dlatego podejmujemy działania wychodzące poza naszą firmę. Współpracujemy z naszymi dostawcami, partnerami handlowymi, organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi, a także z innymi podmiotami w branży” - wyjaśnia Jean-Francois Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Beiersdorf. „Naprawdę chcemy posunąć tę kwestię do przodu i przyczynić się do zmian, które są niezbędne w szerszym kontekście”. Firma potwierdziła swoje zaangażowanie, sygnując jako jedna z 29 firm skierowane do ONZ wezwanie do przyjęcia traktatu przeciwko odpadom tworzyw sztucznych, zainicjowane przez WWF, Fundację Ellen MacArthur oraz Boston Consulting Group (BCG).

Na podstawie informacji Beiersdorf opracował TK