Kartonowa butelka jeszcze bardziej ekologiczna
1 Jan 1970 09:23
Firma Tetra Pak ogłosiła, że miejscem rynkowego debiutu udoskonalonej wersji kartonowej butelki Tetra Top, która w ponad 80% jest produkowana z materiałów pochodzenia biologicznego, będą Stany Zjednoczone. W ekologicznej butelce będzie początkowo sprzedawana woda JUST.
Nowa generacja butelki z kartonu została wyposażona w nakrętkę i odrywaną górną część z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) otrzymywanego z trzciny cukrowej, który był już wykorzystywany w branży opakowań, ale nigdy w przypadku butelek wykonanych z tektury. Oznacza to, że w połączeniu z użytą do produkcji korpusu opakowania tekturą posiadającą certyfikat FSC (który potwierdza, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów), firmie Tetra Pak udało się zwiększyć skalę zastosowania materiałów odnawialnych z 53% w poprzedniej wersji butelki do 82% obecnie, bez obniżenia zdolności
produktu do recyklingu. Ta unikalna butelka z surowców pochodzenia biologicznego stanowi kolejny kamień milowy na długiej liście rozwiązań opakowaniowych Tetra Pak przyjaznych dla środowiska naturalnego.
Stosowanie materiałów odnawialnych, rozumianych jako zasoby naturalne podlegające biologicznym procesom reprodukcyjnym – takie jak włókna drzewne lub biotworzywa otrzymywane z trzciny cukrowej – pełni ważną funkcję w ograniczaniu zużycia kurczących się zasobów surowców i spowalnianiu zmian klimatycznych.
Stworzyliśmy markę JUST wierząc, że produkty codziennego użytku powinny ewoluować w sposób pozwalający na stopniowe ograniczanie ich negatywnego wpływu na środowisko naturalne, a jednocześnie odciskający pozytywne piętno na społecznościach, w których działamy – powiedziała Grace Jeon, dyrektor generalna firmy JUST. – W porównaniu z innymi typami butelek na wodę wykonanymi z tworzyw sztucznych, ta innowacyjna butelka znacząco redukuje ślad węglowy produktu i doskonale wpasowuje się w nasz etos biznesu.
Opakowania wykonane z materiałów odnawialnych są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale także zapewniają naszym klientom przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Charles Brand, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju produktu i operacji handlowych w Tetra Pak. – Konsumenci wybierają wodę JUST, ponieważ doceniają wyznawane przez tę markę wartości i chcą, by były one odzwierciedlane w produkcie. Jesteśmy dumni ze stworzenia opakowania, które wpisuje się w ten cel bez narażania na szwank wygody i funkcjonalności.
W 2014 r. opakowanie Tetra Top zostało wyróżnione nagrodą dla „Najlepszego Kartonu” w konkursie World Beverage Innovation Awards. Jury doceniło korzyści, jakie to opakowanie oferuje konsumentom, czyli wygodę użytkowania, korzystny profil środowiskowy oraz nowoczesny design. Opakowanie zostało zaprojektowane tak, aby maksymalnie ułatwić jego selektywną zbiórkę i recykling. Dzięki perforacjom w zewnętrznej warstwie papieru, z którego wykonano Tetra Top, można z łatwością oddzielić element z tworzywa i nakrętkę od reszty opakowania.
Na podstawie informacji firmy Tetra Pak opracował TK