Heinz w butelkach Coca-Coli
1 Jan 1970 08:33
Firmy Coca-Cola oraz H. J. Heinz ogłosiły ustanowienie strategicznego partnerstwa, na mocy którego producent ketchupu będzie mógł wykorzystać do produkcji opakowań swych produktów innowacyjne rozwiązanie Coca-Coli o nazwie PlantBottle: butelkę wykonaną częściowo z roślin.
Dzięki zastosowaniu surowców odnawialnych PlantBottle w całości podlega recyklingowi, ponieważ do jej produkcji wykorzystywane są – oprócz materiałów pochodzących z ropy naftowej – także rośliny. Mimo specyficznej budowy butelka wygląda i zachowuje się identycznie jak opakowanie wykonane w całości z PET.
PlantBottle jest wytwarzana z użyciem brazylijskiej trzciny cukrowej i melasy w procesie, podczas którego naturalne cukry występujące w roślinach są zamieniane na związki używane do produkcji butelek PET. PlantBottle to rewolucyjne tworzywo, a nasza współpraca z firmą Heinz to pierwszy krok na drodze do szerszej współpracy – powiedział Muhtar Kent, przewodniczący i dyrektor wykonawczy Coca-Cola Company. To partnerstwo jest doskonałym przykładem pokazującym, w jaki sposób firmy mogą kooperować przy tworzeniu inteligentnych technologii, które zmieniają naszą planetę.
Wykorzystanie technologii PlantBottle przez firmę Heinz będzie największą zmianą w wizerunku renomowanego ketchupu, na jaki firma zdecydowała się od 1983 r. (gdy po raz pierwszy wykorzystała tworzywo sztuczne do produkcji opakowań).
Partnerstwo firm Coca-Cola i Heinz to modelowy przykład współpracy w przemyśle spożywczym i napojowym, który czyni faktyczną ekologiczną różnicę dla planety – powiedział William R. Johnson, prezes i dyrektor wykonawczy w firmie Heinz. Zamierzamy pakować wszystkie nasze ketchupy w PlantBottle, poczynając od najlepiej sprzedającej się 20-uncjowej butelki, która dotrze do konsumentów tego lata.
Po-jawi się ona na półkach sklepowych w czerwcu, wyposażona w etykiety z hasłem „Zgadnij, z czego jest wykonana moja butelka?” Opakowania będzie wyróżniać także specjalne logo.
Decyzja firmy Heinz jest jednym z kroków na drodze do zrealizowania planów firmy, czyli redukcji do 2015 r. emisji gazów cieplarnianych, odpadów produkcyjnych, zużycia wody i energii o co najmniej 20 proc.
Coca-Cola zaprezentowała PlantBottle w 2009 r., wykorzystując technologię do produkcji butelek napojów typu Coke i Sprite oraz wody DASANI. Dzięki jej użyciu firma była w stanie znacząco zredukować swoją zależność od surowców nieodnawialnych. Analiza cyklu życiowego nowych butelek, przeprowadzona w londyńskim Imperial College dowiodła, że użycie nowatorskiego opakowania zapewnia 12-19 proc. redukcję emisji dwutlenku węgla. W 2010 r. koncernowi udało się w ten sposób zredukować emisję CO2 o 300 tys. ton (odpowiednik ok. 60 tys. baryłek ropy). Obecnie PlantBottle można znaleźć na rynkach dziewięciu krajów, m.in. Kanady, Meksyku, Brazylii, Japonii, Skandynawii oraz USA. W bieżącym roku koncern zamierza rozszerzyć tę grupę o kolejne kilkanaście rynków.
W 2011 r. na rynek trafi 120 mln opakowań PlantBottle z logo firmy Heinz i ponad 5 mld z napojami Coca-Coli. Ta ostatnia firma zamierza w ciągu kolejnych 9 lat całkowicie wyeliminować tradycyjny PET z cyklu produkcyjnego swych butelek.
Na podstawie informacji Heinz opracował TK