Luksus w opakowaniach firmy Stora Enso
1 Jan 1970 23:36
Firma Stora Enso, czołowy producent materiałów opakowaniowych, wzbogaciła asortyment swoich produktów i usług dla branży opakowań luksusowych. W czwartym kwartale roku 2011 odbyła się na rynku premiera ulepszonej wersji kartonu typu Performa White, przeznaczo-nego do produkcji opakowań kosmetyków i środków do pielęgnacji urody.
Działania te stanowiły część realizowanego przez skandynawski koncern projektu „Rethink”, który w odniesieniu do branży kosmetycznej oznacza opracowanie zupełnie nowych rodzajów opakowań, bazujących na innowacyjnym zastosowaniu materiałów odnawialnych. Swoje propozycje w tym zakresie firma Stora Enso zaprezentowała m.in. podczas niedawnych targów Luxe Pack 2011 w Monaco.
Stale udoskonalamy nasze produkty i usługi, by sprostać najbardziej wymagającym klientom – wytwórcom opakowań luksusowych, jak też ich odbiorcom, wśród których znajdują się producenci prestiżowych towarów markowych z branży kosmetycznej, perfumeryjnej, środków do pielęgnacji urody, winiarskiej, spirytusowej oraz wyrobów czekoladowych. Mogą oni polegać na naszych możliwościach w zakresie produkcji najlepszych kartonów, spełniających ich oczekiwania od strony estetycznej, zachowania jakości, usług dodatkowych i proekologiczności – mówi Hervé Vue, dyrektor sprzedaży firmy Stora Enso Packaging na obszarze Francji.
Karton cieszy się wśród klientów dużym uznaniem z uwagi na swoją ekologiczność. W segmencie kosmetyków i dóbr luksusowych coraz większa liczba konsumentów preferuje opakowania będące z jednej strony niezwykle estetycznymi, z drugiej zaś – przyjaznymi dla środowiska, widząc jednocześnie duży potencjał w innowacyjnych rozwiązaniach będących efektem ścisłej współpracy firm z całego łańcucha dostaw – dodaje Yrjö Aho, dyrektor sprzedaży w firmie Stora Enso Packaging w Szwajcarii. Mamy dziś dobre warunki do wprowadzania kolejnych innowacji, a tego przecież oczekują właściciele marek. Dzielenie się informacjami i zacieśnianie współpracy w całym łańcuchu dostaw na rynku opakowaniowym może zaowocować bardzo innowacyjnymi rozwiązaniami. Już dziś ściśle współdziałamy z wieloma producentami wyrobów markowych i jesteśmy pod wrażeniem uzyskiwanych od nich informacji oraz ich oczekiwań. Musimy być bowiem zaangażowani w różne projekty już w ich wczesnym stadium, blisko współpracując z projektantami opakowań i specjalistami ds. marketingu u naszych klientów. Poza tradycyjnymi stronami tego biznesu, budujemy też silne relacje z agencjami projektowymi i instytucjami edukacyjnymi, działającymi na obszarze sztuki i projektowania.
Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom rynkowym, firma Stora Enso Packaging wprowadza na rynek udoskonaloną wersję rodziny kartonów typu Performa White. Dzięki technologicznym zmianom wdrożonym w szwedzkich zakładach produkcyjnych Fors, nowe gatunki tego kartonu mają – jak zapewnia producent – wyjątkową gładkość, większą wytrzymałość i lepsze własności wizualne.
Ze względu na swoją neutralność zapachową i czystość, kartony typu Performa White są z powodzeniem stosowane do produkcji opakowań czekolady i wyrobów cukierniczych. Poprawiona gładkość i walory estetyczne powodują z kolei, że karton typu Performa White staje się atrakcyjnym wyborem także dla firm z branży kosmetyczno-pielęgnacyjnej. Karton ten pojawi się w sprzedaży rynkowej w czwartym kwartale 2011 roku.
Oprcowano na podstawie informacji firmy Stora Enso