Firma API na targach Packaging Innovations 2018
1 Jan 1970 06:58

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Spółka API Folie Polska poinformowała, że po raz kolejny będzie obecna z własnym stoiskiem podczas warszawskich targów Packaging Innovations 2018. Firma pokaże na nich – niespełna 2 miesiące po premiero-wej prezentacji w Birmingham – najnowsze wydanie swojego „przewodnika” po tren-dach opakowaniowych: API Trends Folio 2018/2019. 

API Trends Folio to wydawnictwo powstałe dzięki zaangażowaniu pracowników i specjalistów API z całego świata, którzy pomogli w odpowiednim zidentyfikowaniu najważniejszych trendów w obszarze kreacji i projektowania opakowań. Równie istotne było wskazanie właściwego zastosowania do ich produkcji materiałów wytwarzanych przez API: folii, laminatów i podłoży holograficznych. Wszystko po to, by wzmocnić przekaz marki, jaka stoi za danym opakowaniem i w jak największym stopniu wykorzystać potencjał zmian rynkowych w nadchodzącym roku.

Pierwsza edycja Trends Folio obejmowała sezon 2017/2018. Obecne wydanie – na lata 2018/2019 – ma w zamiarze jego twórców w szczególny sposób promować innowacyjność na wszystkich etapach powstawania finalnego produktu. Tym samym – jak zakłada API – publikacja ta stanie się niezbędnym elementem pracy każdego właściciela marki, projektanta czy drukarni opakowaniowej.

Twórcy API Trends Folio wskazali cztery kluczowe trendy, jakie ich zdaniem będą dominować w nadchodzących dwóch latach w segmencie projektowania i produkcji opakowań. Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi, np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim ze zdefiniowanych trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.

Mówi David Peters – creative development manager w API Group, kierujący zespołem odpowiedzialnym za powstanie Trends Folio: Na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku jest niezwykle ważne, by właściciele marek tworzyli własną tożsamość ich brandu, która – podczas eksponowania towaru na półce sklepowej – powoduje odpowiednią interakcję z klientem. Tegoroczna edycja Trends Folio ma im w tym pomóc, podobnie jak projektantom graficznym działającym na rynku opakowań. Założenie jest bardzo klarowne: stworzyć projekt, który wywoła u konsumenta pozytywne doznania i reakcje, a przy tym wyróżnić się na tle konkurencji. Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, by podzielić się z rynkiem swoimi wizjami i doradztwem w tym zakresie. Mamy nadzieję, że spotkania z naszym zespołem pomogą projektantom, drukarzom i właścicielom marek zrozumieć rolę, jaką wskazane w Trends Folio 2018/2019 kierunki odegrają na szeroko rozumianym rynku opakowań.

API Group zaprezentuje na zbliżających się targach także nową, udoskonaloną folię do tłoczeń na zimno – TA-Plus. Zdaniem producenta jest to najbardziej zaawansowana technologicznie folia do tego typu zastosowań z dostępnych obecnie na rynku rozwiązań. Jak zapewnia API, oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście jej zadrukowywania.

Do dyspozycji zwiedzających targi na stoisku API będą również próbki innych podłoży (folii, laminatów i materiałów holograficznych), znajdujących się w stale rozszerzanym portfolio tego brytyjskiego producenta.

Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia naszego stoiska na Packaging Innovations. Jesteśmy przekonani, że prezentowane tam rozwiązania technologiczne, jak też informacje o obecnych i przyszłych trendach obowiązujących na rynku opakowań będą bardzo wartościowe dla wielu naszych klientów. Niezależnie od tego, czy mówimy o projektantach graficznych, przedstawicielach agencji reklamowych, drukarń czy właścicielach marek. Nasza obecność będzie odzwierciedleniem hasła przyświecającego nam w codziennej działalności: „Empowering Brands”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Wzmocnimy siłę każdej marki”.

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Group